Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak często powinna być dokonywana ocena pracy nauczyciela? Objęłam stanowisko dyrektora, są nauczyciele, którzy nie mają oceny pracy po 15 lat, 20 lat. Proszę o odpowiedź i podanie podstawy prawnej.
W przypadku dokonywania oceny pracy z inicjatywy dyrektora szkoły, organu sprawującego nadzór pedagogiczny, organu prowadzącego szkołę, rady szkoły lub rady rodziców dyrektor szkoły powiadamia o tym na piśmie nauczyciela co najmniej na miesiąc przed dokonaniem oceny. Ocena może być dokonana w każdym czasie, jednak nie wcześniej niż po upływie roku od poprzedniej oceny pracy lub dorobku zawodowego. Przepisy prawa nie określają częstotliwości dokonywania oceny.
Podstawa prawna: 1. Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela, w szczególności art. 6; 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 grudnia 2012 r. w sprawie kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczyciela, trybu postępowania odwoławczego oraz składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W których klasach dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualna w stopniu umiarkowanym i znacznym ze sprzężeniami obowiązuje tzw. stara i nowa podstawa programowa?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka przedłożyła dyrektorowi dyplom ukończenia studiów w formie stacjonarnej na kierunku: Pedagogika, specjalność: Pedagogika wczesnoszkolna z wychowaniem przedszkolnym i uzyskała tytuł zawodowy licencjata. Na dyplomie tym brakuje informacji, czy uzyskała przygotowanie pedagogiczne. Zaglądając w suplement do dyplomu w informacjach o uprawnieniach posiadacza dyplomu widnieje następująca treść: „posiadane kwalifikacje oraz uprawnienia zawodowe: uprawnienia do wykonywania zawodu nauczyciela zgodnie z przepisami Rozporządzenia MEN z dnia 12.03.2009 r. (Dz. U. Nr 50 poz. 400)”. Czy jest to jednoznaczne z uzyskaniem przygotowania pedagogicznego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel stawia jedynki za brak pracy domowej, brak podręcznika lub innych pomocy dydaktycznych. Czy jest to zgodne z prawem?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Kilkunastu uczniów naszej szkoły (szkoła ponadgimnazjalna) jest jednocześnie pod opieką internatu prowadzonego przez inną szkołę średnią. W ostatnich dniach kierownik i nauczyciele tego internatu zwrócili się z prośbą o uzyskanie dostępu do danych poszczególnych wychowanków - "dotyczy analizy ocen, zachowania, uwag oraz frekwencji szkolnej, jak i ogólnego funkcjonowania w szkole". Czy nasza szkoła może udzielić wychowawcom internatu takich informacji o naszych uczniach, a ich wychowankach? Jeśli tak, to kto to powinien robić (Wychowawca, Pedagog, Dyrektor?)? Czy szkoła powinna być pisemnie upoważniona przez rodziców lub opiekunów uczniów-wychowanków? Czy w szkole powinna istnieć jakaś procedura określająca sposób i zakres przekazywania takich informacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W trakcie prac nad statutem pojawiły się wątpliwości co do zapisu w sprawie nazwy specjalnego ośrodka szkolno-wychowawczego i szkół wchodzących w jego skład, które mają w nazwie Gimnazjum specjalne, szkoła podstawowa specjalna, przedszkole specjalne. Kiedy nie powinny występować mimo występowania w akcie założycielskim słów: specjalny ośrodek, szkoła podstawowa specjalna, gimnazjum specjalne. Pytanie dotyczy również tablic urzędowych, pieczęci i świadectw.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe