Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak należy potraktować godziny zajęć z wychowania do życia w rodzinie? Czy można klasom przydzielić po 1 godz. w I semestrze, czy też muszą mieć przez cały rok szkolny po 0,5 godz.? Drugi problem. Czy można przesuwać godziny przedmiotów, np.2 godzinę z chemii/geografii z klasy trzeciej dać do klasy drugiej (mamy cykl: 1,1,2 godz., chcemy dać 1,2, 1 godz.).
Na realizację zajęć w szkołach publicznych przeznacza się w szkolnym planie nauczania, w każdym roku szkolnym, dla uczniów poszczególnych klas, po 14 godzin, w tym po 5 godzin z podziałem na grupy dziewcząt i chłopców. Zajęcia są organizowane w oddziałach albo liczących nie więcej niż 28 uczniów w grupach międzyoddziałowych. Natomiast możliwa jest zmiana w ilości godzin nauczanych przedmiotów proponowana w pytaniu. Należy jednak pamiętać o ograniczeniach dotyczących maksymalnej ilości godzin w tygodniu dla poszczególnych oddziałów w gimnazjum (średnio w każdym roku szkolnym po 30.5 godz.). Zmianę tę można dokonać w ramowym planie nauczania klasy przed jego wdrożeniem, czyli np. dla obecnej klasy 6 na trzy lata nauki w gimnazjum, począwszy od następnego roku szkolnego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W wielu publikacjach zaobserwowałam u dzieci 3,4,5 letnich konieczność przeprowadzania jedynie dwóch obserwacji zamiast jak zazwyczaj 3. Czy rzeczywiście coś w tej kwestii się zmieniło?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Dlaczego nie należy przy pisaniu planów miesięcznych w przedszkolu stosować gotowych scenariuszy i planów z wydawnictw, z których wybrany został program wychowania przedszkolnego?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie przepisów prawnych oraz zasad dotyczących prawidłowego funkcjonowania biblioteki szkolnej i pracy nauczyciela-bibliotekarza.( godziny tzw.pracy cichej, lekcje biblioteczne)
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim nie reguluje dokładnie sposobu prowadzenia zeszytu obserwacji. Czy ma to być forma codziennego zapisu czy raczej zapis wynikający z aktualnych, istotnych zmian w zakresie funkcjonowania?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel konrtaktowy zakończył staż na nauczyciela mianowanego 23 listopada 2018 roku, według jakich przepisów ma ocenić go dyrektor?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe