Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak należy zmodyfikować zapisy w Statucie szkoły podstawowej i szkolnym regulaminie oceniania? W obowiązującym dokumencie są m. in. zapisy, że na ocenę celującą uczeń ma posiadać wiadomości i umiejętności wykraczające poza podstawę programową. Czy jest to zapis prawidłowy, w związku z opiniami, iż skala ocen 1-6 jest do podstawy programowej?
Zapis jest niewłaściwy, ponieważ ocenianiu podlegają: wiedza i umiejętności ucznia objęte podstawą programową. Należy zatem zmodyfikować treść zapisu, o którym mowa w pytaniu.Ocenianiu bowiem podlegają: 1) osiągnięcia edukacyjne ucznia; 2) zachowanie ucznia. (W szkole policealnej nie ocenia się zachowania ucznia). Ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia polega na rozpoznawaniu przez nauczycieli poziomu i postępów w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności w stosunku do: 1) wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego lub efektów kształcenia określonych w podstawie programowej kształcenia w zawodach oraz wymagań edukacyjnych wynikających z realizowanych w szkole programów nauczania; 2) wymagań edukacyjnych wynikających z realizowanych w szkole programów nauczania – w przypadku dodatkowych zajęć edukacyjnych.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art. 44b.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o wzór wniosku nauczyciela o ocenę pracy oraz powiadomienie nauczyciela o zamiarze dokonania oceny pracy nauczyciela przez dyrektora.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy orzeczenie, w którym znajduje się sformułowanie: "na czas kształcenia w szkole ponadgimnazjalnej" jest podstawą do uchylenia orzeczenia z powodu likwidacji gimnazjów? Czy z racji zmiany nazewnictwa trzeba takie orzeczenie uchylać? Czy takie sformułowanie przekreśla moc orzeczenia, które wydane było jeszcze w czasie obowiązywania gimnazjów? Rozporządzenie ws. wydawania orzeczeń podaje katalog przypadków uprawniających do wydania nowego dokumentu tj. § 18. 1. Zespół, na wniosek wnioskodawcy, wydaje nowe orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego albo nowe orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych w przypadku:
1) zmiany okoliczności stanowiących podstawę wydania poprzedniego orzeczenia;
2) potrzeby zmiany zaleceń wskazanych w poprzednim orzeczeniu;
3) potrzeby zmiany okresu, na jaki zostało wydane poprzednie orzeczenie.
Czy zmiana prawna związana z nazewnictwem szkół- ponadgimnazjalna-> ponadpodstawowa mieści się w którejś z tych okoliczności? Czy jest jakaś wykładnia prawna na ten temat?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinna wyglądać koncepcja pracy szkoły?
- Czy pełnoletniego ucznia uchylającego się od obowiązku nauki (nie uczęszczającego na zajęcia) można skreślić z listy uczniów, a jeśli tak to na jakiej podstawie? Wcześniejsze zapisy umożliwiające to zostały uchylone (przynajmniej moim zdaniem).
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o poradę specjalistyczną w następującej kwestii: Czy są jakieś przepisy prawne, które regulują kwestię, kto powinien zbierać fundusze na organizację wycieczki szkolnej? Czy dopuszczalne jest, aby takie zadanie nauczyciel powierzył uczniowi, szczególnie wtedy kiedy koszt wycieczki jest wysoki, uczeń niepełnoletni, a zbieranie pieniędzy przeciąga się ? Jak postąpić w sytuacji kiedy nauczyciel - kierownik wycieczki odmawia jej zorganizowania w sytuacji kiedy to on ma zebrać fundusze? Czy dyrektor szkoły może zakazać takiego działania i zobowiązać nauczyciela do tego, żeby to on jako organizator wycieczki zajął się zebraniem środków finansowych i absolutnie nie przerzucał tego na uczniów?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe