Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak po zmianach oświatowych ma wyglądać IPET dla chłopca 5 letniego z afazją motoryczną, uczęszczającego do przedszkola z opinią wczesnego wspomagania. IPET był stworzony w kwietniu 2016 r. jakie zmiany trzeba dokładnie w nim dokonać? jaką dokumentacje musi przedszkole prowadzić dla tego dziecka?
IPET opracowuje się wyłącznie dla dziecka niepełnosprawnego, które posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Tak stanowią przepisy rozporządzenia MEN z 9 sierpnia 2017r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 24 sierpnia 2017 poz. 1578). Zatem, jeśli chłopiec ma tylko opinię o wczesnym wspomaganiu rozwoju, to zgodnie z §3. ust.4. pkt.3. rozporządzenia MEN z dnia dnia 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci (Dz.U. z 30 sierpnia 2017r. poz. 1635) – to Zespół wczesnego wspomagania rozwoju dziecka musi opracować – NIE IPET – tylko Indywidualny Program Wczesnego Wspomagania, który – na mocy § 5. określa w szczególności:
- sposób realizacji celów rozwojowych ukierunkowanych na poprawę funkcjonowania dziecka, wzmacnianie jego uczestnictwa w życiu społecznym i przygotowanie do nauki w szkole, eliminowanie barier i ograniczeń w środowisku utrudniających funkcjonowanie dziecka, w tym jego aktywność i uczestnictwo w życiu społecznym;
- wsparcie rodziny dziecka w zakresie realizacji programu;
- w zależności od potrzeb – zakres współpracy z PPP oraz innymi instytucjami;
- sposób oceny postępów dziecka.
Natomiast §4. określa dokładnie, że dokumetacją – poza tym programem – jest Arkusz obserwacji dziecka, który zawiera:
- imię i nazwisko dziecka;
- numer opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz datę wydania tej opinii;
- ocenę sprawności dziecka w zakresie: motoryki dużej, motoryki małej, percepcji, komunikacji, rozwoju emocjonalnego i zachowania;
- ocenę postępów oraz trudności w funkcjonowaniu dziecka, w tym identyfikowanie i eliminowanie barier i ograniczeń w środowisku utrudniających jego aktywność i uczestnictwo w życiu społecznym; informacje dotyczące poszczególnych zajęć realizowanych w ramach wczesnego wspomagania.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 3 w Mysłowicach prosi o ustosunkowanie się do następującej sytuacji dotyczącej organizacji zajęć z Wychowania do życia w rodzinie. Rodzic zadecydował, że jego dziecko nie będzie uczestniczyło w zajęciach, ale nie złożył dyrektorowi placówki stosownego pisma. Jak należy traktować nieobecności tego dziecka na zajęciach? Co dyrektor ma zrobić w tej sytuacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel na terenie szkoły ma 19 godzin zajęć wg planu (2,7,1,5,4). Jakie przepisy regulują ułożenie planu lekcji dla nauczyciela i czy obowiązuje przepracowanie każdego dnia etatowego pensum 3,6?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel wychowania przedszkolnego ma ukończone studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki. Czy może prowadzić zajęcia rewalidacyjne z terapii pedagogicznej z dzieckiem posiadającym orzeczenie o niepełnosprawności intelektualnej w stopniu lekkim?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczennica na koniec roku szkolnego uzyskała dwie oceny niedostateczne (miała prawo przystąpić do egzaminów poprawkowych). Po zakończeniu roku szkolnego (koniec czerwca) zrezygnowała ze szkoły i odebrała dokumenty.
Co należy wpisać w arkuszu ocen? Czy datę czerwcowej RP z informacją o braku promocji czy pozostać arkusz bez adnotacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Prowadzę niepubliczną szkołę z oddziałami integracyjnymi, obecnie w 7 klasie mamy ucznia z niepełnosprawnością sprzężoną: niepełnosprawność ruchowa, intelektualna w stopniu lekkim, niedosłuch. Uczeń nie mówi, porozumiewa się przy użyciu piktogramów. Czy mam możliwość zwolnienia tego ucznia z zajęć z doradztwa zawodowego, czy jest to konieczne aby uczęszczał na tego rodzaju zajęcia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe