Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak powinien wyglądać plan wspomagania przez dyrektora realizacji zadań z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, o którym mowa w par.6 ust.6 rozporządzenia o pomocy psychologiczno-pedagogicznej (Dz.U. z dn. 25 sierpnia 2017r. poz.1591)
Poza ogólnikowym wskazaniem, że dyrektor ma obowiązek organizowania wspomagania przedszkola, szkoły i placówki w zakresie realizacji zadań z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej polegającego na zaplanowaniu i przeprowadzeniu działań mających na celu poprawę jakości udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej, przepis § 6 ust. 6 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, Dz.U. z 2017 r., poz. 1591 nie zawiera w tym zakresie żadnych wytycznych. Plan dyrektora może przykładowo objąć wyznaczenie osoby lub osób odpowiedzialnych za udzielanie nauczycielom i specjalistom na bieżąco wskazówek w zakresie udzielania takiej pomocy, organizowanie dla nauczycieli form doskonalenia lub polecanie im samodoskonalenia w kwestii pomocy psychologiczno – pedagogicznej (ewentualnie także wskazywanie, z jakiej oferty szkoleniowej i w jakich instytucjach mogą korzystać, zapytania do ODN o planowane formy doskonalenia), nawiązanie współpracy z poradniami psychologiczno – pedagogicznymi lub innymi instytucjami specjalizującymi się w zakresie udzielania pomocy, spotkania nauczycieli lub poruszanie na zebraniu rady pedagogicznej wątpliwości oraz potrzeb związanych z udzielaniem uczniom pomocy, określenie sposobu szacowania efektywności podjętych zaplanowanych działań z zakresu wspomagania nauczycieli – wraz z planowanym terminami poszczególnych działań.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy 6-latkom (ur. w 2011r.) w bieżącym roku szkolnym dokonujemy diagnozy pedagogicznej i do 30 kwietnia 2018r. przekazujemy rodzicom informację o gotowości szkolnej dziecka? Co robimy dla 5 latków (ur. w 2012r.)? Czy też dokonujemy diagnozy pedagogicznej i przekazujemy rodzicom informację o gotowości szkolnej? Z jakich przepisów to wynika? Proszę o szerszą interpretację.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy rodzic który ma osobiste aluzje do nauczyciela może swoimi skargami wpłynąć na zwolnienie nauczyciela jak nauczyciel może się bronić?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w klasie IV SP , w której jest dwoje dzieci z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego z upośledzeniem w stopniu lekkim należy zatrudnić nauczyciela wspomagającego lub asystenta? Czy to odnosi się tylko do dzieci z zespołem np. Aspergera?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam jednooddziałowe przedszkole z grupą mieszaną "poniżej 0". Kilkoro rodziców chciałoby zostawić u mnie dzieci, które już od września będą podlegać obowiązkowi przedszkolnemu. Nie widzę w przepisach prawa przeszkód, aby istniała w przedszkolu grupa mieszana "zerówkowiczów" i dzieci młodszych. Ale mam wątpliwości - ponieważ w SIO, rejestrując grupę, mogę tylko wybrać albo "0", albo "poniżej 0". Więc co powinnam wybrać mając jedno i drugie razem? I na jakiej podstawie? Czy zarejestrować dwie grupy i prowadzić je razem? A jeżeli nie mogę stworzyć takiej mieszanej grupy - to dlaczego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy o zamiarze ograniczenia etatu nauczycielowi zatrudnionemu na podstawie mianowania trzeba informować związki zawodowe?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe