Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak powinno wyglądać rozliczenie zaangażowania nauczycieli do realizacji zadań w projektach Unijnych? W wytycznych materiału opracowanego przez Ministerstwo Rozwoju we współpracy z Ministerstwem Edukacji Narodowej http://www.kuratorium.szczecin.pl/wp-content/uploads/2018/12/zalacznik_nr3.pdf można wyczytać, że miesięczne zaangażowanie nauczyciela nie może przekraczać 276 godzin miesięcznie. Nauczyciel realizujący zatrudnienie w wymiarze 18/18 wówczas jego tygodniowy czas pracy wynosi 40 godzin. Jak należy potraktować nauczyciela realizującego 27/18 godzin dydaktycznych – również jako 40 godzin tygodniowo – czy jeżeli to jest 1,5 etatu to 60 godzin tygodniowo? Czy liczba tygodni pracy dydaktycznej w danym miesiącu (grudzień trzy – wrzesień cztery) ma wpływ na przeliczenie liczby 276 godzin?
Należy zsumować liczbę godzin faktycznie zrealizowanych od pierwszego do ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego przez danego nauczyciela zarówno w ramach zatrudnienia w szkole (po 40 godzin tygodniowo przy zatrudnieniu na pełen etat) wraz z godzinami ponadwymiarowymi i doraźnymi zastępstwami oraz zajęcia faktycznie zrealizowane w tym czasie w ramach projektu unijnego (Pkt 8 podrozdziału 6.15 Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020, https://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/media/77628/1_wytyczne_wz_kwalifikowalnosci_wydatkow.pdf). Ilość pełnych i niepełnych tygodni pracy nauczyciela w poszczególnych miesiącach wpływa na czas, który jest przez niego rzeczywiście wypracowywany; limit godzin pracy nauczyciela pozwalający na sfinansowanie ze środków unijnych wynagrodzenia nauczyciela za prowadzenie zajęć w ramach projektu unijnego nie może przekroczyć łącznie 276 godzin miesięcznie. Nauczyciel realizujący 27 godzin w ramach pensum 18 – godzinnego pracuje tygodniowo 40 godzin (w ramach etatu 18/18) oraz 9 godzin ponadwymiarowych, czyli w tygodniu razem 49 godzin (art. 35 ust. 1 i 2, art. 42 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2018 r., poz. 967 ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę odpowiedzieć na pytania po jakim czasie możemy zniszczyć? - deklaracje kontynuacji pobytu; - wnioski osób przyjętych; - wnioski osób nie przyjętych; - umowy przyjęcia. Proszę o podstawę prawną.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o odpowiedź, czy szkołę zawodową można kończyć ponownie po ukończeniu zawodówki?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W oparciu o ustawę z dnia 25 lutego 2016 r. o ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego, zwracam się z prośbą o pomoc w przygotowaniu wzoru wniosku (rozdział 5 ustawy), jak również informację czy możemy/powinniśmy pobierać opłaty, jeśli tak to za co, jakie i jak je wyliczać. Proszę również o informację o czynnikach, które są brane pod uwagę przy ustalaniu nakładanych opłat, informacji o środkach prawnych przysługujących w przypadku odmowy wyrażenia zgody, umowę o udzielenie wyłącznego prawa do korzystania z informacji sektora publicznego, powody jej zawarcia oraz
wyniki oceny tej umowy, o ile taka umowa została zawarta (rozdział 2 ustawy). Proszę też o wszystkie istotne informacje, jakie powinny być zawarte na stronie BIPu.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Prowadzę szkołę niepubliczną z uprawnieniami publicznej. Mam pytanie w związane z osobnym rozliczeniem miesięcznym subwencji dla ucznia z orzeczeniem. W jaki sposób prawidłowo dokonać rozliczenia jeśli mamy uczniów z rożnymi schorzeniami? Taka sytuacja wiąże się z wysokością dotacji, dostajemy także miesięczną subwencję w postaci jednej kwoty bez podziału na paragrafy. Czy należy dokonać procentowego podziału w zależności od schorzenia?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Pracownik ma upoważnienie do dostępu danych do bazy SIO do końca czerwca 2018 r. Od września 2017 r. ktoś inny przejmie te obowiązki. Co w takim przypadku należy zrobić?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe