Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak prawidłowo nazwać zajęcia rewalidacyjne czy wpisujemy tak jak jest w orzeczeniu np. zajęcia z logopedą czy zgodnie z rozporządzeniem zajęcia korygujące wadę wymowy?
W pytaniu w ogóle nie podano, w jakiej dokumentacji mają zostać odnotowane zajęcia oraz w jakim celu, a więc niemożliwe jest udzielenie jednoznacznej odpowiedzi na zbyt ogólne pytanie, jak prawidłowo nazwać zajęcia rewalidacyjne. Sformułowanie zajęcia rewalidacyjne jest szerokie i dotyczy wszystkich zajęć mających przywracać sprawność, w tym zajęć z logopedą oraz m.in. zajęć korygujących wadę wymowy. Zajęcia logopedyczne (z logopedą), jak wskazano w orzeczeniu poradni, ogólnie określają rodzaj zajęć rewalidacyjnych prowadzonych przez określonego specjalistę (w tym przypadku przez logopedę). Z kolei zajęcia korygujące wady wymowy są określonego rodzaju zajęciami rewalidacyjnymi prowadzonymi przez logopedę, zgodnie z potrzebami danego ucznia. Na podstawie § 25 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2020 r., poz. 1280) do zadań logopedy należy w szczególności prowadzenie zajęć logopedycznych dla uczniów oraz porad i konsultacji dla rodziców i nauczycieli w zakresie stymulacji rozwoju mowy uczniów i eliminowania jej zaburzeń. Przykładowo, gdy na etapie opracowywania indywidualnego programu terapeutyczno-edukacyjnego zespół oceni, że dla ucznia powinny być prowadzone zajęcia rewalidacyjne z logopedą (co zostało wskazane w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego), w treści programu wśród zajęć odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia należałoby już sprecyzować rodzaj tych zajęć np. jako zajęcia korygujące wady wymowy (§ 6 ust. 1 pkt 2 i 5 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, Dz.U. z 2020 r., poz. 1309).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Artykuł 44o mówi o możliwości promowania ucznia do klasy programowo wyższej. Czy taka promocja jest możliwa w trakcie półrocza, np. od listopada? Jak wygląda to w praktyce? Co z wydaniem świadectwa ukończenia klasy I?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy istnieją jakieś regulacje prawne dotyczące wykorzystywania, jako pomoce naukowe na lekcjach biologi, preparatów w formalinie? Czy jest to dopuszczalne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń na podaniu o egzamin poprawkowy powinien zaznaczyć na jaką ocenę mają być przygotowane pytania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o interpretację par.3 ust. 2 rozporządzenia ws. mniejszości "nauka... jest prowadzona w wymiarze 6 zajęć przedszkolnych tygodniowo". U nas w przedszkolu jest 4 godziny zegarowe. Jakie to ma przełożenie na 6 zajęć?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Do jakiego wieku uczeń z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim powinien mieć obowiązek szkolny?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe