Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak zamienić dwie umowy na jedną? Pracownica sekretariatu ma dwie umowy na czas nieokreślony: - pierwsza umowa: 1/2 etatu w charakterze sekretarki szkolnej, - druga : 1/2 etatu w charakterze sprzątaczki Od 1 lutego 2018 r. chcę ją zatrudnić na cały etat na stanowisku sekretarza szkoły. Jak mam zmienić w/w umowy w jedną na cały etat na czas nieokreślony?
W opisanym przypadku umowę w charakterze sprzątaczki należy rozwiązać w drodze wypowiedzenia lub porozumienia stron (w tym trybie można ją rozwiązać w każdej chwili). Umowę w charakterze sekretarki należy zmienić aneksem (porozumienie zmieniające podpisane przez obie strony umowy), zawierającym postanowienia, że z dniem 01.02.2018 r. umowę zmienia się w części dotyczącej stanowiska pracy z "sekretarka" na "sekretarz szkoły" oraz w części dotyczącej wymiaru czasu pracy z "1/2 etatu" na "etat". Należy też określić, ile będzie wynosiło nowe wynagrodzenie.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel mgr pedagogiki o specjalności opiekuńczo-wychowawczej i studia licencjackie specjalne w zakresie logopedii oraz studia podyplomowe w zakresie pedagogiki ze specjalnością diagnoza i terapia pedagogiczna dają kwalifikacje do zajmowania stanowiska pedagoga specjalnego?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy osoba posiadająca tytuł zawodowy licencjata, ukończone studia na kierunku edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych w specjalności edukacja plastyczna spełnia wymagania w zakresie kwalifikacji do nauczania przedmiotu wiedza o kulturze w szkole ponadgimnazjalnej?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem Zespołu Szkolno-Przedszkolnego, w którego skład wchodzą przedszkole, szkoła podstawowa i gimnazjum. W tym roku powołano w Organie Prowadzącym Referat ds. Oświaty, w którym pracują kadrowa, księgowa oraz referent organizacyjny. Ponadto powołano stanowisko kierownika referatu z następującym zakresem obowiązków. 1. organizowanie i kierowanie praca referatu w tym określenie obowiązków i odpowiedzialności poszczególnych pracowników. 2. nadzór nad przestrzeganiem przepisów bhp. 3. nadzór merytoryczny nad wykorzystaniem środków pieniężnych wydatkowanych przez jednostki oświatowe. 4. zatwierdzenie do wypłaty wszystkich płatności związanych z funkcjonowaniem referatu i placówek oświatowych. 5. nadzór nad prawidłową obsługą administracyjną, finansową i organizacyjną Zespołu Szkolno-Przedszkolnego. 6. podejmowanie czynności organizacyjnych w sprawie Zespołu Szkolno-Przedszkolnego. 7. koordynowanie polityki kadrowej prowadzonej przez dyrektora Zespołu. przygotowanie projektów składu komisji konkursowych do wyłonienia kandydatów na stanowisko dyrektora Zespołu. 8. opiniowanie i przedkładanie do zatwierdzenia wójtowi projektów organizacji roku szkolnego. 9. przygotowanie w porozumieniu z dyrektorem Zespołu projektów planów finansowych. 10. ustalenie terminów inwentaryzacji majątku Zespołu Szkolno-Przedszkolnego. 11. określenie potrzeb i planowanie inwestycji, modernizacji i remontów obiektu Zespołu. 12. kontrola nad prawidłowym przygotowaniem Zespołu do realizacji działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej. 13. organizowanie sprawnego i bezpiecznego dowozu dzieci do szkoły na terenie gminy. 14. organizowanie wypoczynku dzieci w okresie ferii i wakacji. 15. współdziałanie z organami nadzoru pedagogicznego, instytucjami kulturalno-oświatowymi, związkami zawodowymi oraz innymi organizacjami w zakresie realizacji zadań oświatowych. 16. przygotowanie projektów uchwał Rady Gminy dotyczących działalności referatu i Zespołu Szkolno-Przedszkolnego. 17. wykonanie innych zadań oświatowych w zakresie udzielonych upoważnień lub wynikających z odrębnych przepisów. Bardzo proszę o odpowiedź, czy kierownik referatu oświaty ma tak szeroki dostęp do wszystkiego co się dzieje w szkole. Moim zdaniem połowa wyżej wymienionych zadań jest niezgodna z prawem.
- Czy nauczycielowi korzystającemu z dnia wolnego z tytułu opieki nad dzieckiem do lat 14 należy zapłacić godziny ponadwymiarowe , które miał w tym dniu realizować?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Witam -pytanie dotyczy ZFŚS - czy pracownik zatrudniony na czas roku szkolnego na 3/40 opieka nad dowozem jest uprawniony do takich samych kwot np. zapomogi świątecznej jak pracownik na pełnym etacie ,czy można to uregulować zapisem w naszym regulaminie ZFŚS . Proszę o odpowiedź.
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe