Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak zorganizować prowadzenie zajęć rewalidacyjnych i logopedycznych w przedszkolu, wynikających z orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego? Czy zajęcia te mogą odbywać się w czasie 5 bezpłatnych godzin? Przedszkole zorganizowane jest przy szkole podstawowej i pracuje 5 godzin dziennie.
Zgodnie z obowiązującym stanem prawnym zajęcia rewalidacyjne dla dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, jak i zajęcia logopedyczne (specjalistyczne) stanowiące formę udzielanej dzieciom pomocy psychologiczno-pedagogicznej - są zajęciami dodatkowymi, prowadzonymi na wniosek rodziców/opiekunów dziecka. Przy czym rewalidacją określa się te formy wsparcia dziecka, które nie są pomocą psychologiczno-pedagogiczną. Zatem, ani zajęcia rewalidacyjne, ani zajęcia logopedyczne nie mogą odbywać się w czasie pięciu godzin realizacji podstawy programowej. Zorganizowanie tych zajęć w czasie przeznaczonym na jej realizację stanowiłoby naruszenie przepisów i ograniczenie prawa dziecka do bezpłatnego realizowania podstawy w gwarantowanym ustawowo czasie - minimum 5 godzin dziennie.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczycielka we wrześniu 2018 r.rozpoczęła staż na stopień zawodowy nauczyciela mianowanego. Umowę ma podpisaną do 31.08. 2019 r. Od września ma szansę na nową umowę w tej samej szkole. Czy dyrektor ma obowiązek dokonać oceny jej pracy (chodzi o cenę cząstkową) czy też po wakacjach będzie to po prostu ciąg dalszy realizacji stażu?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielowi będącemu na urlopie zdrowotnym można obniżyc pensum?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informacje w sprawie realizacji godzin z art.42 KN- czy można dopuścić możliwość zrealizowania wszystkich godzin w jednym semestrze-nauczyciel wykorzystał limit godzin z całego roku w I semestrze czy to nie jest sprzeczne z ustawą?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W czasie kontroli wydatkowania dotacji pracownik z urzędu gminy zarzucił mi, że liczba dzieci wykazana przeze mnie w m-cu lipcu i sierpniu jest mniejsza niż podałam w informacji. Uchwała nr XXXV/346/2014 Rady miejskiej w Dobrodzieniu mówi, że "w miesiącach lipiec i sierpień dotacja przekazywana jest szkołom zgodnie z liczbą uczniów wykazanych w czerwcu". Pracownik ma zastrzeżenia do tego, że nie ma tu ujętego przedszkola. Jak do tego się odnieść?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pomoc w konstrukcji narzędzi badawczych w zakresie ewaluacji wewnętrznej:
Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej, w szczególności:
Na 1-wszym etapie edukacji:
1) doświadczenia poprzez zabawę, wykonywanie eksperymentów naukowych, eksplorację, przeprowadzanie badań, rozwiązywanie problemów
w zakresie adekwatnym do możliwości i potrzeb rozwojowych na danym etapie oraz z uwzględnieniem indywidualnych możliwości każdego dziecka,
2) umiejętności dostrzegania środowiska przyrodniczego i jego eksplorację, poznania wartości i wzajemnych powiązań składników środowiska przyrodniczego, poznanie wartości i norm, których źródłem jest zdrowy ekosystem, oraz zachowań wynikających z tych wartości, a także odkrycia przez dziecko siebie jako istotnego integralnego podmiotu tego środowiska,
Na 2-im etapie edukacji w zakresie przedmiotów przyrodniczych:
1) umiejętności planowania doświadczeń, czynnego badania, obserwacji oraz prowadzenie eksperymentów uczniowskich z zachowaniem zasad bezpieczeństwa, wyciągania wniosków i komunikowanie się z innymi w ramach prowadzonych projektów.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe