Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jaka jest procedura założenia/uruchomienia publicznej szkoły branżowej II stopnia? Jakie zadania i obowiązki należą do samorządu, który prowadzi publiczną szkołę branżową I stopnia i zamierza utworzyć publiczną szkołę branżową II stopnia? Jakich terminów należy przestrzegać przy zakładaniu publicznej szkoły branżowej II stopnia, dla której organem prowadzącym będzie j.s.t.? Zaznaczam, że w szkole prowadzona jest Szkoła Branżowa I stopnia.
Szkoła branżowa II stopnia jest odrębną jednostką oświatową od szkoły branżowej I stopnia. W tym zakresie obowiązuje procedura przy zakładaniu każdej samorządowej szkoły: szkołę publiczną zakłada się na podstawie aktu założycielskiego, który określa jej typ lub rodzaj, nazwę i siedzibę, a także nadaje się pierwszy statut. Zadania te w drodze uchwały wykonuje rada powiatu. Następnie akt założycielski i statut szkoły przesyła się właściwemu kuratorowi oświaty (art. 88 ust. 1 i 7 - 8 oraz art. 29 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm.). Ponadto organ prowadzący, za który działa starosta, powołuje komisję rekrutacyjną do przeprowadzenia pierwszego postępowania rekrutacyjnego, w tym wyznacza osobę upoważnioną do wykonywania zadań zastrzeżonych w tym postępowaniu dla dyrektora szkoły (art. 159 ust. 2 i ust. 3 pkt 2 w zw. z art. 29 ust. 2 pkt 2 PO).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Zatrudniłam nauczyciela w liceum niepublicznym bez przygotowania pedagogicznego na czas określony do 30 sierpnia 2020 roku. Nauczyciel dostarczył zaświadczenie, że jest słuchaczem studiów podyplomowych nadających uprawnienia pedagogiczne. Czy miałam prawo zatrudnić nauczyciela bez pełnych kwalifikacji bez zgody kuratora?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W dniu 09.11.2016r. o godz.13:43 zadałam pytanie, w jakim języku zapisywać tematy lekcji z języka obcego w dzienniku. Otrzymałam odpowiedź, że nauczyciel powinien mieć pełną wiedzę związaną z wykonywaniem zawodu. Jednak w tym przypadku nauczyciel ma dylemat i dlatego zadałam pytanie do eksperta.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam, nauczyciel odwołał się od oceny pracy dokonanej na wniosek Kuratora Oświaty. Czy konieczność poinformowania nauczyciela na piśmie o dokonywanej ocenie, co najmniej na miesiąc przed tym faktem, musi być pismem konkretnie skierowanym do nauczyciela? Czy za formę pisemną można uznać sms-a, z krótka informacją o tej ocenie? Czy formą pisemną może być protokół z posiedzenia rady pedagogicznej, na którym dyrektor przedstawił plan nadzoru pedagogicznego, w którym zawarł informację o ocenie pracy nauczyciela na wniosek Kuratorium oraz wskazał termin jej dokonania oraz fakt, ze nauczyciel ów protokół podpisał? Czy jest to rażące naruszenie przepisów, jeśli nie dochowano innej formy pionformowania nauczyciela na piśmie? Czy przekazanie informacji drogą mailową o planowanym terminie zapoznania nauczyciela z projektem oceny pracy i wskazanie, ze swoje uwagi i spostrzeżenia może zgłosić na piśmie, jednak nie później niż 3 dni od daty zapoznania z projektem oceny oraz, że przy zapoznawaniu z projektem może być obecny przedstawiciel wskazanej przez nauczyciela zakłądowej organizacji związkowej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Z dniem 1.09.2017 r. publiczne gimnazjum zostaje włączone do publicznej szkoły podstawowej, która zostaje przekształcona w ośmioletnią szkołę podstawową, w której nie działa rada szkoły. Czy statut nowo powstałej szkoły podstawowej nadaje organ prowadzący, czyli jst, czy też projekt nowego statutu przygotowuje, i w tym wypadku uchwala, do 30.11.2017. rada pedagogiczna? Czy nowy statut będzie dotyczył klas I-VIII szkoły podstawowej, zaś do oddziałów dotychczasowego gimnazjum, aż do czasu ich likwidacji, będzie można stosować dotychczasowy statut gimnazjum?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel dokonuje wyboru programu wychowania przedszkolnego na cały etap nauki w przedszkolu (art.22 UosO). W związku z tym, mam 2 pytania. 1. Czy należy to tak rozumieć, że musi pracować przez 4 lata na tym samym programie, i nie ma możliwości złożenia wniosku o dopuszczenie innego programu w kolejnym roku szkolnym dla tej samej grupy? 2. Czy wszystkie grupy przedszkolne muszą pracować na tym samym programie, czy każdy nauczyciel może wybrać dla swojej grupy inny program?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe