Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jaką należy obecnie podać podstawę prawną na podstawie której przedszkole przetwarza dane osobowe?
Podstawa prawa przetwarzania danych przez przedszkole jest uzależniona od tego czyje dane, jakich kategorii i w jakich celach przetwarza. Sytuacja w każdym przedszkolu może więc się różnić. Podstawy prawne przetwarzania zwykłych danych osobowych wymienia art. 6 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U. UE. L. Nr 119, s. 1), a przetwarzania szczególnych danych osobowych, w tym dotyczących zdrowia, wymienia art. 9 RODO. Tytułem przykładu można wskazać, że: 1) przetwarzanie wizerunku odbywa się na podstawie zgody rodzica ucznia, pełnoletniego ucznia lub pracownika, czyli na postawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO; 2) dane osobowe ucznia wraz z powiązanymi z nim danymi rodzica są przetwarzane zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2018 r., poz. 996 ze zm.), ustawą z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2018 r., poz. 1457) i wydanymi na ich podstawie rozporządzeniami właściwych ministrów oraz art. 6 ust. 1 lit. c RODO; 3) dane osobowe pracowników są przetwarzane m.in. na podstawie ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy, Dz. U. z 2018 r., poz. 917 (w tym w oparciu o art. 221 – art. 223 w zw. z art. 94 pkt 9a i 9b), ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2018 r., poz. 967 i wydanymi na ich podstawie rozporządzeniami właściwych ministrów oraz art. 6 ust. 1 lit. c i art. 9 ust. 2 lit. b RODO.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Zgodnie z zapisem art. 19 ust. 1 ustawy z dnia 07.09.1991 roku o systemie oświaty dyrektor kontroluje spełnianie obowiązku szkolnego przez dzieci zamieszkujące w obwodzie jego szkoły. W praktyce dyrektorzy pobierają z wydziału meldunkowego gminy listy meldunkowe dzieci objętych obowiązkiem szkolnym i sprawdzają, czy dzieci zameldowana na stałe uczęszczają do szkoły i gdzie. Mam pytanie odnośnie dzieci, które są zameldowane na pobyt czasowy, ale zamieszkują na terenie obwodu szkoły. Czy należy takie dzieci ujmować w ewidencji dzieci i traktować jako podlegające obowiązkowi szkolnemu w naszym obwodzie? Sąsiednia szkoła, do której dziecko uczęszcza, twierdzi, że nie mamy prawa wymagać potwierdzenia spełniania obowiązku, gdyż takie wysłali jedynie do szkoły, w której obwodzie uczeń ma meldunek stały, mimo że tam nie zamieszkuje. Jak traktować uczniów, którzy nie zamieszkują w obwodzie szkoły, ponieważ przebywają na stałe za granicą (mają jedynie meldunek na pobyt stały w naszym obwodzie)? Nie ma możliwości sprawdzenia gdzie przebywają, gdyż poczta odsyła korespondencję z adnotacją „nie przebywa pod wskazanym adresem".
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy aktualny stan prawny pozwala na nauczanie indywidualne w szkole dziecka z niepełnosprawnością sprzężoną (autyzm i niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim). Jeśli tak proszę o podanie podstawy prawnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy można zupełnie zmienić statut szkoły, całą jego treść?
- Czy organ prowadzący przedszkole przy szkole podstawowej ma obowiązek otwarcia przedszkola 6 maja? Jeżeli nie ma takiego obowiązku to na jakiej podstawie prawnej oraz jaką formę prawną należy przyjąć w celu przesunięcia otwarcia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Sprawa dotyczy ostatnio zadanego pytania. Proszę jeszcze raz przeanalizować odpowiedź. Przesyłam dodatkowe informacje z rozporządzenia.
§ 30. Do dnia 31 sierpnia 2020 r. kwalifikacje do nauczania języków obcych w przedszkolach posiada również osoba, która ma kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w przedszkolach określone w § 4 oraz legitymuje się świadectwem znajomości danego języka obcego w stopniu co najmniej podstawowym, o którym mowa w załączniku do rozporządzenia. § 31. Czyli do 31 sierpnia 2020 roku posiada kwalifikacje w przedszkolu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe