Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jaka podstawa prawna powinna być pod zarządzeniem dyrektora poradni psychologiczno-pedagogicznej w sprawie zmiany organizacji czasu pracy dla pracowników merytorycznych i administracji?
Ponieważ wydania przez dyrektora poradni „zarządzenia” nie przewiduje żaden obowiązujący przepis, w sytuacji gdy korzystając z kompetencji przełożonego służbowego dyrektor dokonuje zmiany organizacji czasu pracy pracowników w pisemnej formie, podstawę prawną takiego działania stanowi ogólny przepis art. 68 ust. 5 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm. o uprawnieniach dyrektora jako kierownika zakładu pracy dla zatrudnionych w placówce nauczycieli i pracowników niebędących nauczycielami.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Od 1 lutego 2021 r. chcę zatrudnić w klasie II szkoły podstawowej nauczyciela, który posiada tytuł licencjata z edukacji wczesnoszkolnej i tytuł zawodowy mgr z doradztwa zawodowego. Czy ta osoba posiada kwalifikacje do nauczania edukacji wczesnoszkolnej w klasach I–III, czy musi mieć magisterium też z edukacji wczesnoszkolnej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor szkoły podstawowej, w której od nowego roku szkolnego tworzone są dwa oddziały przedszkolne może przyjąć dzieci czteroletnie, jeśli liczba dzieci pięcioletnich i sześcioletnich w każdym z nich nie przekracza 25 dzieci?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W pytaniu dotyczącym zakresu wsparcia ze strony dodatkowo zatrudnionej kadry chodziło mi o wskazanie, jak daleko poradnia może ingerować. Uczeń ze względu na zdiagnozowaną niepełnosprawność ma w orzeczeniu wskazanie nauczyciela wspomagającego (dgn ZA). Czy poradnia powinna określić zakres obowiązków takiej osoby czy tym już zajmuje się dyrektor szkoły uwzględniając zapisy w orzeczeniu oraz niepełnosprawność dziecka (dobór najlepszego specjalisty)? Jak rozumieć zakres wskazany w pkt. 1 zaleceń orzeczenia? Czy wystarczy aby poradnia wskazała, że ma to być pomoc lub osoba współorganizująca? Czy coś jeszcze powinniśmy wskazywać jako poradnia? Bardzo proszę o dookreślenie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Prowadzę szkołę niepubliczną z uprawnieniami szkoły publicznej. Mam pytanie dotyczące uczniów uczęszczających do klasy ósmej. Czy powinniśmy wykazywać ich jako uczniów w wykazie miesięcznym do Urzędu Gminy do miesiąca czerwca czy do miesiąca sierpnia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak ma funkcjonować rada rodziców i samorząd uczniowski w gimnazjum włączonym do sp? Czy powinien być jeden w sp czy dwa do chwili zakończenia prowadzenia klas gimnazjalnych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe