Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jaka podstawa prawna reguluje długość semestru w szkole? Czy jest jakieś ograniczenie w tej kwestii? Kiedyś w mojej placówce semestr I kończył się w grudniu,potem zmieniono zapis w statucie na ostatni tydzień przed rozpoczęciem ferii zimowych.
Klasyfikacja śródroczna polega na okresowym podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych ucznia z zajęć edukacyjnych, określonych w szkolnym planie nauczania. Klasyfikację śródroczną uczniów przeprowadza się co najmniej raz w ciągu rokuszkolnego, w terminach określonych w statucie szkoły. Oznacza to, że szkoła może ustalić termin klasyfikacji śródrocznej, która kończy 1-wsze półrocze. Podstawa prawna: 1) ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (ze zm.), w szczególności § 11. 2) ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (ze zm.). 3) ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam, proszę o wskazanie przepisów prawa oświatowego na temat utworzenia klas przyspasabiających do zawodu w gimnazjum, czy istnieje też taka możliwość w Gimnazjum dla Dorosłych? Dziękuję.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy podczas tegorocznej matury w maju 2012 są przewidziane niektóre ustawowo dni wolne od zajęć dydaktycznych dla pozostałych uczniów ( klasy pierwsze i drugie), czy też wszystkie dni wolne na matury, które zarządzi dyrektor liceum są wzięte z puli godzin dyrektorskich? (z puli 10 godzin na cały rok szkolny)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń otrzymał świadectwo ukończenia gimnazjum specjalnego w czerwcu. Kiedy powinno mu się zakończyć edukację w systemie SIO, czy w czerwcu czy 31 sierpnia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń zdaje egzamin poprawkowy w sierpniu. W związku z tym, na świadectwie umieszcza się datę uchwały rady pedagogicznej z sierpnia, czy z czerwca? Jako datę wystawienia świadectwa przyjmujemy datę czerwcową zakończenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych, czy datę egzaminu poprawkowego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy nauczania języków obcych w liceum ogólnokształcącym. Uczeń realizował w gimnazjum j. francuski na poziomie III.0. W liceum drugim językiem jest niemiecki na poziomie podstawowym na bazie III.0 z gimnazjum. Okazało się, że ten uczeń uczył się prywatnie języka niemieckiego. Czy może kontynuować naukę w liceum na poziomie IV.1 ( ma wiedzę), czy trzeba dla niego zorganizować poziom IV.0? Sądzę ,że uczeń może być w grupie IV.1 ale jaki powinien być formalny zapis w dokumentacji nauczania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe