Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jaki jest wymiar godzin w grupie 3-4 latków, a jaki dla grupy 5-6 latków (z przewagą dzieci 5-letnich w oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej)?
W publicznej szkole podstawowej wymiar godzin zajęć obowiązkowych każdego oddziału przedszkolnego (bez względu na grupę wiekową) określa organ prowadzący na poziomie nie niższym niż 5 godzin dziennie (art. 13 ust. 1 pkt 2 i ust. 5 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 59). Natomiast w niepublicznej szkole podstawowej czas pracy oddziału przedszkolnego określa organ prowadzący który może, ale nie ma obowiązku kierować się regulacjami obowiązującymi w publicznych placówkach, czyli może różnicować czas zajęć w zależności od grupy wiekowej (art. 172 ust. 3 PO).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczeń klasy VI szkoły podstawowej w SOSW posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność w stopniu umiarkowanym w wyniku badania w PPP uzyskał wyniki wskazujące na niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim. Czy jeżeli otrzyma nowe orzeczenie, to może być zapisany do równorzędnej klasy uczniów realizujących podstawę programową kształcenia ogólnego (uczniowie z lekką niepełnosprawnością intelektualną)? Jeśli tak, to jaka powinna być procedura przeniesienia i pomocy uczniowi?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W szkole nie funkcjonuje księga zastępstw. Jaka podstawa prawna wskazuje na jej założenie?
Czy związek zawodowy może wnioskować o założenie takiej księgi?
Czy w szkole powinien być regulamin przydzielania zastępstw za nieobecnych nauczycieli?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy trzeba zawiadamiać rodziców o proponowanych ocenach śródrocznych? Czy można zabronić uczniowi odwołania od przewidywanej oceny rocznej, gdyż nie spełnia określonych przez nauczyciela warunków, np. nie poprawił prac klasowych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Kto podpisze świadectwa promocyjne i ukończenia szkoły w razie nieobecności dyrektora szkoły? Dodam, że w szkole nie utworzono stanowiska wicedyrektora. Jest natomiast wyznaczony przez organ prowadzący nauczyciel do zastępowania dyrektora podczas jego nieobecności. Jeśli podpisuje ów nauczyciel, to jakiej treści pieczątkę imienną powinien zastosować?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy zwolnienie z WF ucznia jest decyzją administracyjną?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe