Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie formy pomocy w świetle prawa oświatowego przysługują uczniowi posiadającemu orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na afazję ruchową?
Żaden obowiązujący przepis, a w szczególności ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm., ani rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2017 r., poz. 1578) nie określa, jakie formy pomocy przysługują dziecku z jakimś konkretnym rodzajem niepełnosprawności, z uwagi na bardzo indywidualne potrzeby każdego dziecka z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. W pierwszej kolejności należy zapoznać się z zaleceniami poradni, zawartymi w orzeczeniu, które placówka ma obowiązek w pełni realizować (§ 5 pkt 1 ww. rozporządzenia). Konkretne formy pomocy i rodzaj zajęć niezbędnych do ich realizacji dla danego dziecka ustala zespół nauczycieli i specjalistów w indywidualnym programie edukacyjno – terapeutycznym, a na jego podstawie dyrektor wyznacza program zajęć i specjalistów je realizujących (§ 6 ust. 1 – 5, § 7 ust. 8 - 10 ww. rozporządzenia).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel w trakcie roku szkolnego może złożyć rezygnacje z godzin nauczania indywidualnego? Godziny te wchodzą w skład jego pensum. Czym skutkuje taka rezygnacja?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na jakiej podstawie zatrudnić nauczycielkę po kulturoznawstwie z przygotowaniem pedagogicznym do prowadzenia zajęć z historii (10 godzin) i języka polskiego (8 godzin) w gimnazjum. Nauczycielka dostarczyła zaświadczenie z uczelni że rozpoczęła studia podyplomowe na tych kierunkach. W dniu 31 sierpnia zrezygnowała poprzednia nauczycielka tych przedmiotów. W Urzędzie Pracy nie ma nikogo zarejestrowanego o takich kwalifikacjach? Czy muszę występować do KO o zgodę?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile dni na odwołanie od oceny pracy ma nauczyciel. Do kogo nauczyciel pisze odwołanie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy zmieniły się przepisy dotyczące trwania przerw miedzy zajęciami edukacyjnymi?/podstawa prawna/
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy osoba prawna, fundacja może założyć i prowadzić publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną i jakie działania w tym celu powinna podjąć?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe