Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie kwalifikacje musi/może mieć nauczyciel współorganizujący kształcenie ucznia z zagrożeniem niedostosowaniem społecznym? Oczywiście pedagog specjalny, ale nie osiągalny.
Nauczyciel współorganizujący kształcenie ucznia z zagrożeniem niedostosowaniem społecznym musi posiadać kwalifikacje pedagoga specjalnego, co wprost wynika z § 7 ust. 1, ust. 2 pkt 1 i ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2020 r., poz. 1309). Kwalifikacje powinny być zgodne z prowadzonymi zajęciami, a więc w szczególności może to być pedagogika specjalna w zakresie edukacji włączającej lub pedagogiki resocjalizacyjnej, zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z 2020 r., poz. 1289) oraz załącznikiem nr 3 do rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. z 2019 r., poz. 1450 ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel wspomagający przebywa na urlopie macierzyńskim w tym czasie zatrudniłam nauczycielkę na zastępstwo. Rodzic przyszedł z pismem aby zastępujący nauczyciel kontynuował pracę z jej niepełnosprawnym w stopniu umiarkowanym dzieckiem. Nauczyciel, który przebywa na macierzyńskim ma umowę na czas nieokreślony i bardzo dobrze wywiązywał się z powierzonych zadań. Jak się zachować w takiej sytuacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam.
Czy można jeszcze występować o tzw. zbliżenie. Pani posiada wszystkie wymagane kwalifikacje do nauczania w-f, ale oprócz tego jest z wykształcenia inżynierem ochrony środowiska, a w szkole nie ma komu przydzielić trzech godzin przyrody.
Pozdrawiam
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor szkoły policealnej prowadzącej kształcenie zawodowe ustalając zawody, w których kształci szkoła stosuje art. 68 ust. 7 pkt 1 i 2 w brzmieniu nadanym ustawą z 22 listopada 2018 r. o zmianie ustawy - Prawo oświatowe, ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw? We wniosku znajdującym się na stronie internetowej Wojewódzkiej Rady Rynku Pracy w Rzeszowie dotyczącym opinii, o której mowa w art.68 ust. 7 pkt 1 nie wyszczególniono szkoły policealnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy można odroczyć pięciolatka od spełniania obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem szkoły podstawowej, która wejdzie w skład zespołu od 01.09.2016r. Jestem po rozmowie z organem prowadzącym, który sugeruje mi, abym wypowiedziała nauczycielom zatrudnionym przez mianowanie, chociaż w szkole podstawowej są dla tych nauczycieli godziny od września: 1. Nauczyciel j. polskiego i historii będzie mieć od września łącznie 22 godz dydaktyczne; 2. Nauczyciel przyrody i edukacji wczesnoszkolnej będzie mieć 18 godzin dyd. Organ prowadzący chce te godziny "dać" n-lom zatrudnionym w gimnazjum, chociaż mają oni zaplanowanych tam mniej godzin dyd.i to oni mogliby otrzymać wypowiedzenie, gdyż zmniejszyła się u nich liczba oddziałów i w przyszłym roku szkolnym będzie jeszcze mniejsza. W naszej szkole podstawowej nic nie ulega zmianie- pozostaje taka sama liczba oddziałów i szkoła nie przechodzi żadnej reorganizacji. Rozmawiając z organem prowadzącym powoływałam się na kartę nauczyciela i podkreślałam, że nie mam podstaw prawnych do zwolnienia tych nauczycieli. Organ prowadzący poinformował, że w przypadku łączenia szkół można to uznać za reorganizację szkoły. Kto ma rację?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe