Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie kwalifikacje powinien mieć nauczyciel do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych dla ucznia z zespołem Aspergera, ucznia szkoły podstawowej mieszczącego się w normie intelektualnej?
Uprawnienia do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych mają nauczyciele, którzy – oprócz przygotowania pedagogicznego – mają również wykształcenie zgodne z rodzajem prowadzonych zajęć. Zgodność ta określana jest charakterem zajęć rewalidacyjnych wskazanym w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego, czyli rodzajem terapii, która ma być podejmowana z danym uczniem. W opisanym przypadku, nauczyciel nie musi mieć kwalifikacji z oligofrenopedagogiki albowiem uczeń jest w normie intelektualnej. Zajęcia rewalidacyjne mogą być prowadzone przez nauczycieli zajęć edukacyjnych posiadających odpowiednie przygotowanie specjalistyczne, a także przez takich specjalistów jak pedagog, psycholog czy logopeda, w ramach powierzonych im zadań z zakresu udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej. Proszę sprawdzić, co dokładnie jest napisane w zaleceniach PPP odnośnie zajęć rewalidacyjnych, czy mają to być zajęcia logopedyczne – Gdy uczeń ma problemy komunikacyjne, czy zajęcia socjoterapeutyczne – w przypadku trudności w kontaktach społecznych, czy zajęcia korekcyjno-kompensacyjne – usprawniające zaburzone funkcje poznawcze (pamięć, myślenie, koncentrację uwagi, itp.). Radzę także nawiązać kontakt z pracownikami poradni- specjalistami, którzy diagnozowali ucznia psychologiczno - pedagogicznie na użytek wydanego orzeczenia. Ich zadaniem jest udzielenie wsparcia szkole, zarówno organizacyjnego jak i merytorycznego, metodycznego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel prowadzi zajęcia z terapii pedagogicznej w ramach godziny "karcianej". Jest to terapia indywidualna (takie jest zalecenie). Czy nauczyciel zwolniony może być z realizacji tej godziny w momencie, kiedy uczeń jest nieobecny, czy należy te zajęcia odpracować?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Dziękuję za odpowiedź na moje pytanie, którą zamieszczam poniżej. Jednakże znalazłam wśród PORAD Prawnych odpowiedź na pytanie: Za jaki okres dokonuje się oceny pracy nauczyciela? (http://www.nadzór -pedagogiczny.pl/porada/za-jaki-okres-dokonuje-sie-oceny-pracy-nauczyciela/2514) Z tej porady wynika, ze jednak nauczyciel musi przepracować conajmniej rok, czy coś się zmieniło? Poniżej moje pytanie i uzyskana odpowiedź: Nauczyciel zatrudniony w szkole w wymiarze 3/26 etatu od 1.02.2017 wnioskuje o ocenę pracy. Czy dyrektor ma obowiązek dokonania takiej oceny? Czy nie ma ograniczeń w wymiarze zatrudnienia oraz okresie pracy?
Dyrektor ma obowiązek dokonać oceny, o której mowa w pytaniu bez względu na wymiar zatrudnienia nauczyciela. 1. Oceny pracy nauczyciela dokonuje dyrektor szkoły, w której jest zatrudniony nauczyciel. 2. W przypadku gdy dyrektorem szkoły jest osoba nieposiadająca kwalifikacji pedagogicznych, oceny pracy nauczyciela dokonuje dyrektor szkoły w porozumieniu z nauczycielem zajmującym inne stanowisko kierownicze i sprawującym w tej szkole nadzór pedagogiczny. 3. W przypadku gdy dyrektorem szkoły jest osoba nieposiadająca kwalifikacji pedagogicznych, oceny pracy nauczyciela zajmującego inne stanowisko kierownicze i sprawującego w tej szkole nadzór pedagogiczny dokonuje dyrektor szkoły w porozumieniu z organem sprawującym nadzór pedagogiczny nad szkołą. 4. W przypadku uzupełniania przez nauczyciela tygodniowego obowiązkowego wymiaru zajęć na podstawie art. 22 ust. 1 Karty Nauczyciela - oceny pracy nauczyciela dokonuje dyrektor szkoły, w której zatrudniony jest nauczyciel, w porozumieniu z dyrektorem szkoły, w której nauczyciel uzupełnia obowiązkowy wymiar zajęć.
Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 grudnia 2016 r. w sprawie kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczyciela, trybu postępowania odwoławczego oraz składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielowi, na którego wpłynęła skarga we wrześniu 2023 r., wobec którego toczy się postępowanie wyjaśniające u rzecznika dyscyplinarnego, można przyznać nagrodę dyrektora? Nagrodę przyznaje się za poprzedni rok, wtedy nie było skargi.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jakie dokumenty obowiązują nauczyciela przedszkola? Czy ma on prowadzić arkusze kompetencji i arkusze obserwacji pedagogicznej? Czy może coś jeszcze. Proszę o konkretną wskazówkę bo u mnie jest z tym bałagan.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Witam. Czy w ramach art.42 KN można rozliczyć zawody sportowe?. Jeżeli tak, to co z dojazdem? Czy nauczyciel-opiekun może również wliczyć czas przejazdu? Pozdrawiam
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe