Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie kwalifikacje są wymagane od nauczyciela do nauczania przyrody w szkole podstawowej?
Szczegółowe kwalifikacje wymagane od nauczycieli, wskazując w szczególności poziom wykształcenia i jego zakres w odniesieniu do poszczególnych typów szkół i placówek, określa w drodze rozporządzenia minister właściwy do spraw oświaty i wychowania. Aktualnie obowiązującym aktem prawnym w tym zakresie jest rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. z 2020 r., poz. 1289). Zgodnie z § 4 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w szkołach podstawowych posiada osoba, która ukończyła:
1) jednolite studia magisterskie na kierunku (specjalności) zgodnym z nauczanym przedmiotem lub
2) jednolite studia magisterskie, na kierunku, którego efekty uczenia się, o których mowa w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji, w zakresie wiedzy i umiejętności obejmowały treści nauczanego przedmiotu, wskazane w podstawie programowej dla tego przedmiotu na odpowiednim etapie edukacyjnym, lub
3) jednolite studia magisterskie na dowolnym kierunku (specjalności) i studia podyplomowe w zakresie nauczanego przedmiotu, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne.
Jednocześnie w § 2 pkt 10 rozporządzenia zostało określone, że ilekroć w przepisach jest mowa "o kierunku, którego efekty uczenia się, o których mowa w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji" należy przez to rozumieć także kierunek, którego zakres określony w standardach kształcenia dla tego kierunku studiów w grupie treści podstawowych i kierunkowych obejmował treści nauczanego przedmiotu, wskazane w podstawie programowej dla tego przedmiotu na odpowiednim etapie edukacyjnym.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy dyrektorowi poradni psychologiczno-pedagogicznej przysługuje dodatek za trudne warunki pracy przy zniżce godzin na administrację?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak długo należy przechowywać w szkole dokument: Plan nadzoru pedagogicznego dyrektora szkoły?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o odpowiedź jakiemu nadzorowi pedagogicznemu (podstawa prawna) podlega szkoła niepubliczna o uprawnieniach szkoły publicznej? Czy ewaluacja też jej dotyczy?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o wzór obowiązującego w przedszkolu IPET-u według nowych rozporządzeń. Dziękuję
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Planuję obserwować lekcje zdalnego nauczania, na co powinnam zwrócić uwagę?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe