Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie kwalifikacje szczegółowe musi posiadać nauczyciel wspomagający w przedszkolu? Czy w przypadku ukończenia przez niego studiów na kierunku pedagogika specjalna wystarczy licencjat czy muszą to być studia magisterskie? Ponadto czy studia podyplomowe z zakresu oligofrenopedagogiki dają pełne uprawnienia do pracy z dziećmi autystycznymi?
Na podstawie § 7 ust. 2 pkt 1 i ust. 3 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2017 r., poz. 1578) w przedszkolach, w których kształceniem specjalnym są objęci uczniowie posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, mogą być zatrudniani nauczyciele posiadający kwalifikacje z zakresu pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia uczniów niepełnosprawnych. Nauczyciel musi mieć ukończone z pedagogiki specjalnej co najmniej studia I stopnia lub studia I stopnia na innym kierunku oraz dodatkowo studia podyplomowe z pedagogiki specjalnej. Specjalność z pedagogiki specjalnej powinna odpowiadać rodzajowi niepełnosprawności ucznia (§ 4 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, Dz.U. z 2017 r., poz. 1575 ze zm.). W praktyce najczęściej do pracy z dzieckiem z autyzmem są przydzielani nauczyciele z kwalifikacjami z oligofrenopedagogiki, natomiast konieczne jest rozważenie indywidualnych potrzeb dziecka, czy są to kwalifikacje adekwatne do pracy z danym dzieckiem.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy można przydzielić wychowawstwo katechecie pracującemu w szkole średniej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel występuje z wnioskiem o ocenę pracy, bo chce przystąpić do konkursu na dyrektora szkoły, który ma mieć miejsce za dwa miesiące (dokumenty muszą być złożone odpowiednio wcześniej). Czy dyrektor szkoły zobowiązany jest do dokonania oceny pracy nauczyciela w terminie zdecydowanie krótszym niż 3 miesiące (ok. 1 miesiąca), bo tego domaga się nauczyciel?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 października 2019r poz. 2011 na wniosek pełnoletniego ucznia lub rodziców ucznia może wydać mLegitymację. W jaki sposób generowane są kody które szkoła przekazuje uczniowi aby uwierzytelnić mLegitymację?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam
Potrzebuję informacji nt.(podstawa prawna)widełek godzin przyznawanych dzieciom powracającym z zagranicy na zajęcia dla wyrównania szans. Mam dziecku ucznia klasy I szkoły podstawowej, który przyjechała z USA.Pilnie trzeba dziecku pomóc. Wiem, że są w tej sprawie wytyczne MEN ale nie mogłam ich dzisiaj zlokalizować. Liczę na pomoc.
Pozdrawia,
M. Sienkiewicz
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Do naszego gimnazjum została przyjęta uczennica, która w poprzedniej szkole, będąc w klasie pierwszej, realizowała plastykę i muzykę. W planie nauczania naszego gimnazjum te przedmioty są realizowane w klasie trzeciej. Czy uczennica ta musi je realizować, czy też jako oceny w klasyfikacji końcowej należy przyjąć oceny uzyskane w poprzednim gimnazjum (zrealizowała je w wymiarze 30 godzin każdy i ma z nich oceny pozytywne)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe