Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie obowiązki ma dyrektor przedszkola i nauczyciele gdy do placówki zostaje przyjęte dziecko obcokrajowca?
Przepisy rozdziału 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm. „Kształcenie osób przybywających z zagranicy” oraz § 3 i inne regulacje rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 sierpnia 2017 r. w sprawie kształcenia osób niebędących obywatelami polskimi oraz osób będących obywatelami polskimi, które pobierały naukę w szkołach funkcjonujących w systemach oświaty innych państw, Dz.U. z 2017 r., poz. 1655 nie nakładają na dyrektora i nauczycieli żadnych szczególnych obowiązków w związku z przyjęciem do przedszkola dziecka przybywającego z zagranicy. Dziecko ma obowiązek realizowania podstawy programowej wychowania przedszkolnego, natomiast przepisy nie zobowiązują do organizowania dla niego przykładowo dodatkowych zajęć nauki języka polskiego. W razie problemów adaptacyjnych, za zgodą rodzica dziecko powinno zostać objęte pomocą psychologiczno – pedagogiczną - § 2 ust. 2 pkt 12 i § 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, Dz.U. z 2017 r., poz. 1591.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel klas I-III szkoły podstawowej specjalnej może realizować godziny z obowiązkowych zajęć edukacyjnych-chodzi o zajęcia rozwijające kreatywność (zajęcia z muzyki)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel był zatrudniony w placówce oświatowej A do dnia 24 czerwca 2022 r. i wówczas wykorzystał zwolnienie na opiekę nad dzieckiem do lat 14 w wymiarze 2 dni. Od września 2022 r. nauczyciel jest zatrudniony w placówce A oraz w placówce B jednocześnie – czy nauczyciel może wykorzystać 2 dni opieki nad dzieckiem w placówce B skoro na wystawionym świadectwie pracy widnieje informacja o wykorzystaniu 2 dni opieki art. 188 KP? Natomiast czy placówka A po zakończonym stosunku pracy może nie udzielić kolejnych dni na opiekę nad dzieckiem, ponieważ 2 dni zostały wykorzystane w bieżącym roku kalendarzowym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń pochodzenia romskiego mający trudną sytuację zdrowotną i rodzinną związaną z koniecznością wyjazdu za granicę może być odroczony od spełniania obowiązku szkolnego na pół roku na wniosek rodzica? W/w uczeń nie ma możliwości kontynuowania nauki za granicą.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy jeżeli szkoła została przekazana stowarzyszeniu na podstawie umowy, to potrzebny jest projekt aktu założycielskiego? (orzeczenie szkoły ośmioletniej, a następnie uchwała rady gminy o przekształceniu jej w szkołę sześcioletnią są w dokumentach szkoły).
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W związku z niejasnością w interpretacji przepisów dotyczących dodatkowych dni wolnych proszę o odpowiedź, czy dni na rekolekcje powinny być wliczone do tych 8, w związku z czym rozumienie takie, że 3 dni rekolekcji, 3 dni egzamin ósmoklasisty (w przyszłości), więc zostają 2 dni do wykorzystania wybrane dowolnie jest prawidłowe? I jeszcze jedno: w bieżącym roku, skoro nie ma egzaminu w VIII klasie można dowolnie wybrać 5 dni?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe