Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie są konsekwencje braku klasyfikacji śródrocznej ucznia w szkole ponadgimnazjalnej? Rada pedagogiczna biorąc pod uwagę obecności nieusprawiedliwione nie wyraziła zgody na egzaminy klasyfikacyjne. czy uczeń jest dalej uczniem szkoły? Czy dyrektor może po uchwale RP i zasięgnięciu opinii SU może podjąć decyzję o skreśleniu ucznia?
USTAWA z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.).
Art. 39.
2. Dyrektor szkoły lub placówki może, w drodze decyzji, skreślić ucznia z listy uczniów w przypadkach określonych w statucie szkoły lub placówki. Skreślenie następuje na podstawie uchwały rady pedagogicznej, po zasięgnięciu opinii samorządu uczniowskiego.
Art. 41. 1. Do kompetencji stanowiących rady pedagogicznej należy:
(...)
5) podejmowanie uchwał w sprawach skreślenia z listy uczniów.
Jeżeli uczeń nie jest objęty obowiązkiem szkolnym/nauki, szkoła ponadgimnazjalna ma możliwość skreślić ucznia na podstawie i w przypadkach określonych w statucie. Jednak rozsądnym wyjściem wydawałoby się (nie znamy szczegółów absencji) umożliwienie uczniowi ukończenia klasy/szkoły. Dobrą praktyką szkolną jest także dopuszczanie ucznia do egzaminów klasyfikacyjnych. Najczęściej dzieje się tak, że uczeń czuje się wówczas zobligowany do nadrobienia zaległych treści - z jednej sztrony, z drugiej natomiast szkoła dając szansę uczniowi na kontynuowanie nauki spełnia swój obowiązek z § 16 ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2007 r. (ze zm.):
"Jeżeli w wyniku klasyfikacji śródrocznej (semestralnej) stwierdzono, że poziom osiągnięć edukacyjnych ucznia uniemożliwi lub utrudni kontynuowanie nauki w klasie programowo wyższej (semestrze programowo wyższym), szkoła, w miarę możliwości, stwarza uczniowi szansę uzupełnienia braków".
Uczeń nie ponosi żadnych konsekwencji (ocena zachowania - zgodna z zasadami, kryteriami ze statutu szkoły), jeśli nie zostały mu wyznaczone egzaminy klasyfikacyjne. Jest nadal uczniem tej szkoły.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie są obowiązujące przepisy w zakresie działania szkolnego wolontariatu?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń uległ wypadkowi. Po wyjściu ze szpitala nie będzie mógł przez jakiś czas uczęszczać do szkoły. Rodzice o zdarzeniu poinformowali szkołę. Jakie procedury należy spełnić, by dziecku zapewnić nauczanie indywidualne? Co powinni zrobić rodzice, a co dyrektor szkoły? Jakie dokumenty należy przygotować?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jakie warunki musi spełnić szkoła prowadzona przez stowarzyszenie organizując dowóz uczniów oraz dzieci przedszkolne busem, a jakie na autobus?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest procedura wprowadzania zmian do statutu szkoły?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jak należy zmodyfikować zapisy w Statucie szkoły podstawowej i szkolnym regulaminie oceniania? W obowiązującym dokumencie są m. in. zapisy, że na ocenę celującą uczeń ma posiadać wiadomości i umiejętności wykraczające poza podstawę programową. Czy jest to zapis prawidłowy, w związku z opiniami, iż skala ocen 1-6 jest do podstawy programowej?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe