Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie są w roku szkolnym 2022/2023 wzory arkuszy i świadectw dla szkół podstawowych?
Nowe rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 7 czerwca 2023 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków określa w § 72 oraz § 75, że arkusze ocen założone przed dniem wejścia w życie nowego rozporządzenia (to jest 17 czerwca 2023 r.) uczniom szkół podstawowych na podstawie przepisów dotychczasowych są prowadzone do czasu zakończenia kształcenia przez tych uczniów w szkole podstawowej.
Także w § 75 i 76 cytowanego rozporządzenia określa, że świadectwa szkolne promocyjne orz ukończenia szkoły podstawowej mogą być wydawane na blankietach i drukach wyprodukowanych na podstawie przepisów dotychczasowych i według wzorów określonych w przepisach dotychczasowych, do czasu wyczerpania zapasów tych blankietów i druków.
Z uwagi na powyższe możemy posługiwać się zapisami rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz. U. z 2019 r. poz. 1700 z późn. zm.):
- Świadectwa szkolne promocyjne szkoły podstawowej w roku szkolnym 2022/2023 wydaje się:
1) na druku według wzoru nr 1 (o symbolu MEN-I/1/1) określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków - uczniom klas I-III szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży;
2) na druku według wzoru odpowiednio nr 3 (o symbolu MEN-I/3/1) lub 4 (o symbolu MEN-I/4-w/1) określonego w załączniku nr 3 do cytowanego rozporządzenia wydaje się uczniom klasy IV-VII szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży;
3) na druku według wzoru nr 6 (o symbolu MEN-I/6/1) określonego w załączniku nr 3 do cytowanego rozporządzenia wydaje się uczniom z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, uczęszczających do klas I-VII szkoły podstawowej.
- Świadectwa ukończenia szkoły podstawowej w roku szkolnym 2022/2023 wydaje się:
1) na druku według wzoru odpowiednio nr 8 (o symbolu MEN-I/8/1) lub 9 (o symbolu MEN-I/9-w/1) określonego w załączniku nr 3 do cytowanego rozporządzenia wydaje się uczniom szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży;
2) na druku według wzoru nr 11 (o symbolu MEN-I/11/1) określonego w załączniku nr 3 do cytowanego rozporządzenia wydaje się uczniom z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, uczęszczających do szkoły podstawowej.
Dotychczasowe arkusze ocen założone przed dniem 1 września 2019 r., uczniom szkół podstawowych powinny być prowadzone do czasu zakończenia przez tych uczniów kształcenia w tych szkołach.
Od roku szkolnego 2019/2020 arkusze ocen na druku według wzoru odpowiednio nr 33 (o symbolu MEN-I/33/1) lub 44 (o symbolu MEN-I/44/1) określonego w załączniku nr 3 do cytowanego rozporządzenia zakłada się uczniom klas I szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży i prowadzi w latach następnych (a zatem i w 2022/2023) również w kolejnych klasach tej szkoły.
W latach szkolnych 2019/2020 i 2020/2021 arkusze ocen na druku według wzoru odpowiednio nr 33 (o symbolu MEN-I/33/1) lub 44 (o symbolu MEN-I/44/1) określonego w załączniku nr 3 do cytowanego rozporządzenia dołączano do dotychczas prowadzonego arkusza ocen uczniów klas IV szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży i prowadzono w latach następnych (a zatem i w 2022/2023) również w kolejnych klasach tej szkoły. Arkusze ocen tak dołączone stały się integralną częścią dotychczasowych arkuszy ocen.
Od roku szkolnego 2019/2020 arkusze ocen na druku według wzoru odpowiednio nr 35 (o symbolu MEN-I/35/1) lub 46 (o symbolu MEN-I/46/1) określonego w załączniku nr 3 do cytowanego rozporządzenia zakłada się uczniom z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, uczęszczającym do klasy I szkoły podstawowej i prowadzi w latach następnych (a zatem i w 2022/2023) również w kolejnych klasach tej szkoły.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Z dniem 29 czerwca 2015 roku został odwołany zarządzeniem burmistrza dyrektor szkoły. Komu powinny zostać przekazane obowiązki? W szkole jest wicedyrektor. Jak wygląda strona prawna, czy musi to być wicedyrektor, czy może to być inny nauczyciel z rady pedagogicznej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Prowadzony przeze mnie Zespół Szkół jest placówką ponadgimnazjalną kształcącą uczniów z lekkim, umiarkowanym i znacznym upośledzeniem umysłowym. Osoby z lekkim upośledzeniem kształcone są w Szkole Zawodowej Specjalnej a uczniowie z upośledzeniem umiarkowanym i znacznym w Szkole Specjalnej Przysposabiającej do Pracy. Obecnie podanie do szkoły złożył uczeń, który dotychczasową edukację realizował w Gimnazjum Specjalnym dla uczniów z umiarkowanym i znacznym upośledzeniem umysłowym (inna podstawa programowa i świadectwo opisowe), natomiast w aktualnym orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego został zdiagnozowany jako lekko upośledzony. Zespół Orzekający sugeruje utrzymanie dotychczasowego systemu kształcenia tzn. w Szkole Przysposabiającej do Pracy, jednak w statucie tej placówki zapisano, iż jest w niej kształcona młodzież z umiarkowanym i znacznym upośledzeniem umysłowym. Równocześnie waga subwencji oświatowej na ucznia z lekkim upośledzeniem wynosi 1,4 a na ucznia z umiarkowanym upośledzeniem - 3,6. Liczebność klas w szkole zawodowej wynosi 10-16 a w przysposabiającej 6-8. Stąd mój problem - do której ze szkół powinien być przyjęty ww. uczeń - tak aby podjąć decyzję zgodną z Prawem Oświatowym.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od września staliśmy się szkołą podstawową z dotychczasowymi klasami gimnazjalnymi. Czy pomoc psychologiczno- pedagogiczna dla klas gimnazjalnych mamy organizować według starego czy nowego rozporządzenia o pomocy psych. pedagogicznej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczennica, która jest w ciąży i ma nauczanie indywidualne, może egzaminy klasyfikacyjne zdawać w swoim domu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem wygaszanego gimnazjum. Moja kadencja kończy się 31.08.2018r. Jakie muszą być spełnione warunki by organ prowadzący, zgodnie z art. 231 ust. 4 , Ustawy z dnia 14 grudnia 2016r., Przepisy wprowadzające ustawę - prawo oświatowe powierzył mi pełnienie obowiązków dyrektora gimnazjum do 31.08.2019r. Poinformowano mnie, że muszę posiadać aktualną ocenę pracy. Ostatnia ocenę miałam przed konkursem na dyrektora w kwietniu 2013r.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe