Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie zadania służące uczniom (polegające na realizowaniu dydaktycznej i opiekuńczej funkcji placówki) powinny być zapisane w statucie, aby wicedyrektor ds. finansowych (będący jednocześnie organem prowadzącym przedszkole publiczne) mógł otrzymywać wynagrodzenie pokrywane z dotacji oświatowej? Jeśli ma nienormowany czas pracy, czy taka informacja powinna być zapisana w statucie, czy w innej dokumentacji pracowniczej?
Żaden przepis nie określa kompetencji wicedyrektora ds finansowych, a więc określa je statut – art. 172 ust. 3 w zw. z art. 102 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz.U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm. Katalog zadań każdego wicedyrektora wykonującego zadania na rzecz uczniów (bez względu na opisową nazwę stanowiska) jest uzależniony od potrzeb konkretnej placówki (a ściślej dzieci) oraz kwalifikacji osoby zajmującej to stanowisko. Przykładowo zadania dydaktyczne, opiekuńcze lub wychowawcze realizujące funkcje placówki polegają na: prowadzeniu zajęć z uczniami przez nauczyciela (realizacja podstawy programowej, zajęcia dodatkowe, w tym specjalistyczne – jeśli osoba na stanowisku kierowniczym ma kwalifikacje pedagogiczne), opieka nad uczniami niepolegająca na prowadzeniu zajęć (nadzorowanie uczniów w czasie wyjść, wycieczek, przed lub po rozpoczęciu zajęć), wykonywanie zadań pomocy nauczyciela (w tym także w przypadku ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, zgodnie z zaleceniami poradni psychologiczno - pedagogicznej), organizowanie imprez dla dzieci, organizowanie kształcenia specjalnego i wczesnego wspomagania rozwoju uczniów, itp. Dla osoby niebędącej pracownikiem nie prowadzi się dokumentacji pracowniczej, natomiast informacja o nienormowanym czasie pracy wicedyrektora będącego organem prowadzącym może być zawarta w statucie przedszkola.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy mogę udzielić pozwolenia na realizację spełniania obowiązku szkolnego poza szkołą od II semestru roku szkolnego 2013/2014.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Gmina organizowała na terenie szkoły w pierwszym tygodniu ferii zimowych wypoczynek (półkolonie) dla chętnych uczniów. Czy w takiej sytuacji szkoła musi posiadać protokół okresowej kontroli p-poż Powiatowej Straży Pożarnej, wymagany dla obiektów wypoczynku dzieci i młodzieży?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak należy przeliczyć ilość "godzin karcianych", które ma do odpracowania nauczycielka, która wróciła do pracy 11 grudnia 2009 roku po urlopie macierzyńskim i pracuje na 11/18 etatu ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy druki świadectw dla uczniów kończących gimnazjum z ubiegłego roku szkolnego (MEN-I/14a/2) obowiązują w tym roku szkolnym? Czy konieczne jest stosowanie druków MEN-I/14b/2?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy dokumentacji klasyfikacji ucznia korzystającego z edukacji domowej. Uczeń zdał wszystkie potrzebne egzaminy klasyfikacyjne. W szkole funkcjonuje dziennik elektroniczny (Librus). Za pomocą Librusa wystawiane są świadectwa i arkusze ocen. Uczeń widnieje w systemie, ale jako uczeń ED więc nie da się mu sprawdzać frekwencji i wystawiać ocen cząstkowych.
1. Czy wpisywać uczniowi oceny do klasyfikacji rocznej (z egzaminów) do dziennika? Z Librusa dostałam informację, że to jest częsta praktyka dla uczniów z ED. Z drugiej strony wiem, że uczniów na ED nie wpisuje się do dziennika w ogóle.
2. Co wpisać w arkuszu ocen? Przy ocenie zachowania i przedmiotach, których uczeń nie musiał zdawać, wpisuje się poziomą kreskę, ale co zrobić z przedmiotami z których uczeń zdał egzamin? Czy wpisać „nieklasyfikowany” i w uwagach o egzaminach na dole arkusza dopisać datę i ocenę otrzymaną z egzaminu klasyfikacyjnego? Czy na arkuszu zamieścić informację o edukacji domowej, a oceny wpisywać tak jak dla pozostałych uczniów?
3. Jeżeli jednak powinno się wpisać uczniowi oceny do dziennika w klasyfikacji rocznej (lub wpisać „nieklasyfikowany” w ich miejsce) – kto powinien to zrobić? Nauczyciel przedmiotowy czy dyrektor?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe