Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakiego planu rozwoju zawodowego nie można zatwierdzić?
Przepisy nie określają formy i wzoru planu rozwoju zawodowego. Może więc mieć formę tabeli lub opisową, może być z podziałem na wymagania niezbędne do uzyskania danego stopnia, ze wskazaniem działań, które nauczyciel planuje wykonać w okresie stażu.
Plan rozwoju zawodowego może być zatwierdzony, jeżeli:
- uwzględnia wymagania niezbędne do uzyskania danego stopnia awansu zawodowego;
- uwzględnia powinności nauczyciela w okresie stażu;
- wskazuje konkretne działania, które nauczyciel zamierza wykonać, aby spełnić niezbędne wymagania;
- wskazuje terminy wykonania działań;
- uwzględnia specyfikę typu i rodzaju szkoły.
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty
Staż na stopień nauczyciela kontraktowego umożliwia weryfikację wiedzy i umiejętności nabytych w czasie studiów w konfrontacji z praktycznym działaniem w warunkach konkretnej szkoły. Nauczyciel:
- poznaje przepisy związane z funkcjonowaniem szkoły, sposób prowadzenia dokumentacji obowiązującej w szkole,
- poznaje przepisy dotyczące zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i pracy,
- obserwuje zajęcia prowadzone przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli, w wymiarze co najmniej godziny zajęć w miesiącu,
- omawia z prowadzącym obserwowane zajęcia,
- prowadzi zajęcia z uczniami w obecności opiekuna stażu lub dyrektora szkoły, w wymiarze co najmniej godziny zajęć w miesiącu, oraz omawia je z osobą, w obecności której zajęcia zostały przeprowadzone.
Plan rozwoju zawodowego stażysty uwzględnia wymagania, o których mowa w § 6 ust. 2 rozporządzenia w sprawie uzyskiwania stopni awansu.
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego
Nauczyciel kontraktowy potrafi prawidłowo wykonywać zadania dydaktyczno-wychowawcze związane z zajmowanym stanowiskiem. Staż na stopień nauczyciela mianowanego pozwala wyjść poza własny warsztat pracy i poznać mechanizmy funkcjonowania systemu nauczania i wychowania. Nauczyciel pogłębia wiedzę i umiejętności zawodowe samodzielnie lub przez udział w szkoleniach.
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego uwzględnia wymagania, o których mowa w § 7 ust. 2 rozporządzenia w sprawie uzyskiwania stopni awansu.
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego
Nauczyciel mianowany potrafi ocenić skuteczność podejmowanych działań i stosownie je korygować. Nie tylko biegle rozwiązuje problemy napotkane we własnej praktyce zawodowej, lecz także potrafi wspierać innych nauczycieli oraz planować i realizować działania na rzecz podnoszenia jakości pracy własnej i szkoły.
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego uwzględnia wymagania, o których mowa w § 8 ust. 2 rozporządzenia w sprawie uzyskiwania stopni awansu.
Plan rozwoju zawodowego nie powinien być zatwierdzony, jeśli:
- jest szablonowy, ogólny, uniwersalny;
- jest możliwy do przypisania nauczycielowi niezależnie od zajmowanego stanowiska;
- nie uwzględnia specyfiki typu szkoły.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o wyliczenie daty zakończenia stażu dla n-la na stopień awansu dyplomowany, który rozpoczął 01.09.2013 r. Od 01.04.2015 do 03.08.2015 zwolnienie lekarskie, 04,08.2015 do 01.02.2016 urlop macierzyński od 02.02.2016 01.08.2016 urlop rodzicielski. Szkoła feryjna zatrudnienie powyżej 0,5 etatu
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Na jaką podstawę prawną powinien powołać się Dyrektor Szkoły podczas sporządzania CZĄSTKOWEJ oceny dorobku zawodowego za okres stażu dla nauczyciela KONTRAKTOWEGO ubiegającego się o mianowanie, który rozpoczął staż 1 września 2020 r. i w okresie 1.09.20-31.08.2022 realizował go u nas, a teraz kontynuuje go w innej szkole do 31.05.23 roku (Działając na podstawie.... - Karta Nauczyciela) Proszę też o informację czy poniższy zapis jest prawidłowy (podstawa prawna): działania były udokumentowane zgodnie z 7 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U z 2020 poz. 2200) Czy przy sporządzaniu cząstkowej oceny należy bazować na projekcie oceny opiekuna za dotychczasowy staż oraz opinii RR czy nie jest to koniecznie a cząstkowe sprawozdanie nauczyciela wystarczy.
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Czy awans zawodowy (w placówce niepublicznej) może realizować nauczyciel zatrudniony na umowę zlecenie czy też musi być umowa o pracę (wymiar godzin się zgadza)?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel ukończył staż na nauczyciela mianowanego w maju br. Czy może złożyć wniosek o podjęcie postępowania egzaminacyjnego w listopadzie lub w grudniu 2016, czy musi to zrobić to 31 października 2016?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Jakie dokumenty musi przygotować nauczyciel początkujący, dotychczasowy nauczyciel stażysta, rozpoczynający staż 1 września 2022 r. na stopień nauczyciela mianowanego?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe