Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jako dyrektor przedszkola niepublicznego zwracam się z pytaniem, czy w świetle aktualnie obowiązujących przepisów na przedszkola niepubliczne został nałożony obowiązek tworzenia arkusza organizacji pracy przedszkola na rok szkolny 2019/2020 i przedłożenia go później do organu sprawującego nadzór pedagogiczny? Do tej pory nie było to konieczne.
Dodany art. 110 ust. 2a ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm. dotyczy publicznych przedszkoli prowadzonych przez osobę prawną inną niż jednostka samorządu terytorialnego lub osobę fizyczną, ponieważ jest zamieszczony w rozdziale 3 PO „Zarządzanie szkołami i placówkami publicznymi”. Do jego stosowania w niepublicznych przedszkolach nie odsyła żaden przepis PO, dlatego sporządzenie arkusza nie jest obowiązkowe.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jesteśmy przedszkolem niepublicznym z oddziałami integracyjnymi. Powstaliśmy w wyniku decyzji samorządu o przekształceniu części placówek publicznych w niepubliczne – w trybie likwidacji placówki publicznej i konkursu na użyczenie nieruchomości w celu utworzenia i poprowadzenia placówki niepublicznej. Powołaliśmy fundację i wygraliśmy konkurs. Określał on dość surowe kryteria, stąd spełniamy wszelkie warunki placówki publicznej /nie pobieramy żadnego czesnego, opłaty za pobyt i wyżywienie są takie jak w placówkach publicznych na terenie gminy, zapewniamy pomoc psych.ped., działa Rada Rodziców, kryteria naboru – jak w publicznych, etc/, słowem – zmierzając ku pytaniu – spełniamy wszelkie warunki określone w art.90 ust. 1b uso. Otrzymujemy – zgodnie z uchwałą Rady Miejskiej – dotację w wysokości 80% należnej dla placówek publicznych. Wiemy, że przepisy określają ją na min. 75%, więc nie jest najgorzej. Jednak - czy po nowelizacji art. 90 ust. 1b uso z „może otrzymywać” na „otrzymuje” – możemy liczyć na 100% dotacji? W Urzędzie Miasta tak naprawdę chyba sami nie wiedzą -coś mówią, że owszem, ale tylko gdy placówki publiczne zgłoszą, że nie zapewniają miejsca obowiązkowym dzieciaczkom, wtedy Gmina ogłosi konkurs grantowy i możemy dostać. Nam wydaje się, że tak nie jest, ale nowa uso jest tak skomplikowana, że sami nie wiemy. Prosimy o pomoc w interpretacji, bo nie chcemy „wojować” z Urzędem, a już zwłaszcza nie mając racji.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- od wrzesnia jestem dyrektorem szkoły.Poprzednia pani dyrektor nie przeprowadzała kontroli zarzadczej,która powinna byc raz na rok.Czy jest okreslony termin do kiedy powinna byc przeprowadzona kontrola?Powinnam była przeprowadzic do końca grudnia 2012?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Kontynuuję temat koncepcji pracy. Co oznacza, że powinna być ona "przyjęta" przez RP. Mam przegłosować przez podniesienie ręki i zapisanie w protokóle RP, czy uchwałą?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dziecko z klasy III SP przystępowało będzie do egzaminu klasyfikacyjnego (nieobecność od stycznia w szkole). Proszę o wskazówki praktyczne, w jaki sposób ten egzamin przeprowadzić. Czy może być np. w taki sposób: edukacja wczesnoszkolna - część ustna i pisemna; edukacja muzyczna - część praktyczna; edukacja plastyczna - część praktyczna; j. angielski - część pisemna i ustna; wych. fizyczna - część praktyczna. Jak długo może trwać każda część? Czy może to być jeden egzamin klasyfikacyjny, czy kilka z poszczególnych edukacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację czy rozliczać godzinowo zajęcia z 15 obszarów zamieszczonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego, jeżeli tak, to w jaki sposób?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe