Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jeśli przedszkole nie realizuje WWR, a rodzic dostarczy opinię o WWR i opinię psychologiczno-pedagogiczną, to czy przedszkole jest zobowiązane do realizacji zaleceń z opinii PPP (przy dużej liczbie dzieci tylko z opiniami psychologiczno-pedagogiczno-logopedycznymi i niepełnym wymiarem etatów specjalistów) wiedząc, że dziecko jest zaopiekowane WWR w innej placówce?
Przedszkole jest zobowiązane do objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną, jeżeli rodzic się o nią ubiega na podstawie opinii poradni, zgodnie z § 1-3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. z 2023 r., poz. 1798). Z tego obowiązku nie zwalnia realizowanie w innej jednostce oświatowej zaleceń zawartych w odrębnej opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Część zajęć może być prowadzona w grupach (§ 6 ust. 1, § 7-11 ww. rozporządzenia). Dyrektor powinien więc zorganizować dla ucznia pomoc psychologiczno-pedagogiczną, w tym określić wymiar i rodzaj zajęć dla ucznia, biorąc pod uwagę określoną w arkuszu organizacji przedszkola liczbę godzin zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, po rozważeniu możliwości dołączenia dziecka do grup (§ 4 ust. 1, § 20 ust. 6 ww. rozporządzenia). Niezależnie od tych zajęć, nauczyciele mają obowiązek udzielania dziecku pomocy psychologiczno-pedagogicznej w bieżącej pracy z dzieckiem (§ 20 ust. 3 ww. rozporządzenia).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy jako punkt przedszkolny zobowiązani jesteśmy do monitorowania działań wychowawczych i profilaktycznych? Jeśli tak, w jakiej formie?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Uprzejmie proszę o przykładowy IPET dla uczennicy klasy II. ze wskazaniem w opinii :pomoc psych. pedagogiczna w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, podnoszenie sprawności percepcji słuchowej jako podstawy do ćwiczeń w czytaniu i pisaniu, utrwalenie znajomości liter b-d;a-o, ćwiczenia techniki tempa i poprawności czytania, ćwiczenia w pisaniu z pamięci i ze słuchu ze zwróceniem uwagi na pisownię zmiękczeń.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinno wyglądać w praktyce takie zarządzanie ryzykiem? Jakie są zadania dyrektora szkoły w tej materii?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy protokół z egzaminu semestralnego można sporządzić jako jeden zbiorowy dla wszystkich słuchaczy z danego przedmiotu, zamiast oddzielnie dla każdego słuchacza?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel pracuje w naszej szkole na pół etatu. Nasza szkoła nie jest jego podstawowym miejscem pracy. Na całym etacie pracuje w innej szkole. W regulaminie ZFŚS przyjęto, iż całość świadczeń z podziałem na kryterium dochodowe otrzymują pracownicy, których szkoła jest podstawowym miejscem pracy. Natomiast pracownicy, których szkoła jest dodatkowym miejscem pracy świadczenia otrzymują proporcjonalnie do etatu i do kryterium dochodowego, gdyż całe świadczenia otrzymują w macierzystej szkole. Czy taki zapis jest słuszny?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe