Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jestem dyrektorem LO, od roku szkolnego 2019/20 chciałabym przy/w LO utworzyć klasy VII i VIII SP. Czy jest taka możliwość w świetle nowego prawa oświatowego? Budynek LO jest bardzo duży i na stałe byłaby możliwość,aby utworzyć takie klasy. Bardzo proszę o podstawę prawną, jakie byłyby moje ewentualne działania aby istniała szkoła podstawowa przy lub w liceum. Nadmieniam że liceum jest publiczne, a organem prowadzącym Prezydent Miasta, pod którego podlegają szkoły podstawowe.
W skład liceum, które będzie szkołą 4 – letnią, nie mogą wchodzić nowo utworzone klasy szkoły podstawowej należące do struktury organizacyjnej szkoły innego typu – art. 18 ust. 1 pkt 2 lit. a ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm. W tym samym budynku mogłaby rozpocząć działalność nowo utworzona przez organ prowadzący szkoła podstawowa dla dorosłych z klasami VII – VIII, natomiast nie można utworzyć szkoły z tylko takimi klasami dla młodzieży, ponieważ art. 95 PO nie przewiduje szkoły z taką strukturą klas. Natomiast dyrektor szkoły nie jest upoważniony do utworzenia nowej szkoły – art. 8 ust. 2 pkt 1 PO.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Od kwietnia bieżącego roku do punktu przedszkolnego, który prowadzę ma dołączyć dziecko z mózgowym porażeniem dziecięcym. Jest w trakcie oczekiwania na orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego (dokumenty złożone do właściwej poradni).Od kiedy możemy liczyć na przyznanie naszej placówce subwencji oświatowej na to dziecko?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń klasy 1 po I semestrze został przyjęty do innej szkoły. W tej szkole od początku roku jest realizowany przedmiot plastyka, który w pierwotnej szkole zaplanowany był do realizacji w klasie II.
PYTANIE: Jak na koniec roku sklasyfikować tego ucznia z przedmiotu plastyka? (uczeń realizował go tylko w II semestrze)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Do przedszkola niepublicznego uczęszcza dziecko, które posiada opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju i orzeczenie o kształcenia specjalnego. Do realizacji zajęć WWR prowadzony jest dziennik indywidualnych zajęć. Jak udokumentować prowadzenie zajęć w ramach realizacji orzeczenia kształcenia specjalnego, np. zajęcia z logopedą prowadzone są w ramach WWR i kształcenia specjalnego.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od 01.10.2019 r. na mocy Ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, następują zmiany w kształceniu nauczycieli. Aby zdobyć kwalifikacje do nauczania w przedszkolu i edukacji wczesnoszkolnej konieczne będzie ukończenie jednolitych pięcioletnich studiów magisterskich. Uczelnie jeszcze w tym roku ostatni raz umożliwiają zdobycie tych kwalifikacji na studiach podyplomowych 3 semestralnych. Aby zdążyć przed wyjściem w życie ustawy rozpoczynają zajęcia we wrześniu 2019 r.
Czy pomimo takiego działania dyplomy tych uczelni będą uwzględnianie przez kuratorium i czy nie będzie problemów przy zatrudnieniu ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W klasach IV-VI szkoły podstawowej wprowadzony został dodatkowy język rosyjski w wymiarze 2 godzin tygodniowo. Godziny te zostały wprowadzone decyzją organu prowadzącego (godziny OP). Nie mamy tu do czynienia z oddziałami dwujęzycznymi.
Czy rodzice mogą zrezygnować z uczęszczania na język w następnym roku szkolnym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe