Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jestem dyrektorem publicznego przedszkola prowadzonego przez osobę prawną. Mam pytanie dotyczące organizacji zajęć logopedycznych. Czy obowiązuje mnie organizacja bezpłatnych zajęć dla wszystkich dzieci które posiadają jakąkolwiek opinie (nawet od logopedy) czy tylko dla tych dzieci które posiadają opinie/orzeczenie z Poradni psychologiczno-pedagogicznej? Na jakiej podstawie organizuje bezpłatne zajęcia?
Organizacja nieodpłatnych zajęć specjalistycznych (np. logopedycznych) w publicznym przedszkolu jest obowiązkowa dla dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, gdy takie jest zalecenie poradni w danym orzeczeniu (art. 127 ust. 1 i 4 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 59). Ponadto publiczne przedszkole ma obowiązek organizowania bezpłatnej pomocy psychologiczno – pedagogicznej za zgodą rodziców, m.in. w zakresie zajęć specjalistycznych (w tym logopedycznych), których potrzebę prowadzenia dla poszczególnych uczniów potwierdza nie tylko opinia lub orzeczenie poradni psychologiczno – pedagogicznej, ale również (bez takiej opinii lub orzeczenia) może ją zdiagnozować rodzic ucznia, dyrektor przedszkola, wychowawca lub inny nauczyciel, asystent lub pomoc nauczyciela i inne podmioty wymienione w § 5 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, Dz.U. z 2017 r., poz. 1591.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W roku szkolnym 2020/2021 uczeń klasy III technikum wg podstawy programowej z 2017 r. otrzymał z przedmiotu usługi dodatkowe w hotelarstwie ocenę niedostateczną. Nie była to jedyna ocena niedostateczna, w związku z tym uczeń powtarza klasę. Przedmiot ten wg wcześniejszego planu nauczania miał kontynuować w klasie IV. Teraz uczeń realizuje nową podstawę programową z 2019 r., a w jego planie nauczania przedmiot usługi dodatkowe zakończył się w klasie I. Czy w związku z tym uczeń może zdawać egzamin klasyfikacyjny, ponieważ nie zrealizował całej podstawy programowej? Miał umożliwione przez nauczyciela uzupełnienie materiału.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na jaki zakres działalności Niepubliczna Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna może otrzymać dotację? Czy za wydanie opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju może pobierać opłaty od rodziców?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy statutów. Przedszkole i szkoła sześcioletnia tworzyły zespół szkolno-przedszkolny. Szkoła miała swój statut, a przedszkole swój. Zgodnie z reformą szkoła przekształca się w ośmioletnią. Czy obydwa statuty (i szkoły i przedszkola) tracą moc z dniem 30 listopada 2017? Jeśli tak, to kto uchwala nowe? Czy Rada Pedagogiczna, czy Rada Gminy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W związku z otrzymaną opinią o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka rodzic znalazł placówkę, w której chce aby te zajęcia się odbywały. Jednak jest to placówka w innej gminie.Czy gmina pod która podlega dziecko w związku z miejscem zamieszkania może odmówić realizacji zajęć WWR w placówce wybranej przez rodzica, która mieści się w sąsiedniej gminie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Stowarzyszenie prowadzi 2 odrębne placówki niepubliczne- szkołę oraz przedszkole. Nauczycieli zatrudnia Stowarzyszenie , wskazując miejsce wykonywania obowiązków. Placówki są osobno rozliczane finansowo.
Czy jest możliwe, by nauczyciele z jednej placówki zastępowali nauczycieli z drugiej, w przypadku zastępstw doraźnych? Czy jest możliwy zapis w umowie o pracę o takiej formie(podst.prawna)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe