Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jestem organem prowadzącym i dyrektorem Przedszkola Niepublicznego. W sobotę wyszłam za mąż i zmieniłam nazwisko. Czy w związku z tą zmianą muszę podpisać jakieś aneksy do umowy z rodzicami? W nazwie przedszkola jest też moje imię i nazwisko. Jeżeli tak to może mają Państwo jakiś wzór?
W terminie 14 dni od dnia zaistnienia zmiany nazwiska należy zgłosić do gminnej ewidencji fakt zmiany oznaczenia osoby prowadzącej przedszkole oraz nazwiska dyrektora, w trybie art. 82 ust. 5 w zw. z ust. 2 pkt 1 i pkt 5 UoSO. Zmiana osoby prowadzącej powinna znaleźć także odzwierciedlenie w statucie przedszkola (art. 84 ust. 2 pkt 2 UoSO), a w konsekwencji także na pieczęciach, tablicy i być stosowana w dokumentacji od momentu zmiany. O zmianie statutu należy poinformować rodziców przedszkolaków w sposób określony w statucie lub według przyjętego zwyczaju. Ponieważ nie ulega zmianie strona, która zawarła umowy z rodzicami, nie ma obowiązku zawierania aneksów do umów, ponieważ stosowną informację uzyskają przy okazji nowelizacji statutu.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy informacje o sprawdzianie ósmoklasisty powinny znajdować się w statucie szkoły? Bardzo proszę o podanie podstawy prawnej.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Do końca listopada szkoła gimnazja) ma dokonać zmian w Statucie dotyczących warunków realizacji projektów edukacyjnych, ale dla mnie zapis w rozporządzeniu jest zbyt ogólny - co należy rozumieć pod sformułowaniem "warunki"?
- Statut został znowelizowany. Czy informacje o zmianach należy przekazać do Kuratorium i organu prowadzącego?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pomoc w zredagowaniu procedury realizacji obowiązku szkolnego w szkole podstawowej.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczniów pełnoletnich wyjeżdżających na wycieczkę (wyjazd na pobliską uczelnię celem zapoznania się z jej ofertą edukacyjną) dotyczy to samo "rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu organizowania przez (...) szkoły (...) turystyki i krajoznawstwa"? Np. w zakresie liczby uczestników wyjazdu przypadających na jednego opiekuna?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe