Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jesteśmy placówką niepubliczną ośrodkiem rewalidacyjno-wychowawczym znajdującym się w art. 2 pkt 7 Prawo Oświatowe. Czy w związku z art.168 pkt 7 musimy uzupełnić swoje dokumenty o pozytywną opinię kuratora. Mamy wpis do ewidencji od 1990 roku, czy ten zapis dotyczy nowo tworzonych placówek a nas nie obowiązuje.
Obowiązek przedstawienia pozytywnej opinii kuratora oświaty wynikający z przepisu art.168 ust.7 ustawy Prawo oświatowe ma zastosowanie do nowo tworzonych ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych. Ośrodek, który został wpisany do ewidencji przed wejściem w życie ustawy, nie ma obowiązku uzupełniania zgłoszenia o pozytywną opinię kuratora oświaty. W przypadku gdy osoba prowadząca placówkę niepubliczną zamierza dokonać zmiany danych zawartych w zgłoszeniu do ewidencji, które dotyczą wymagań określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 123 ust.1 pkt 1 ustawy Prawo oświatowe (rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie rodzajów i szczegółowych zasad działania placówek publicznych, warunków pobytu dzieci i młodzieży w tych placówkach oraz wysokości i zasad odpłatności wnoszonej przez rodziców za pobyt ich dzieci w tych placówkach), zobowiązana jest przedstawić pozytywną opinię kuratora oświaty o spełnieniu tych wymagań (art.168 ust.13 ustawy Prawo oświatowe).
Podstawa prawna:
Art.168 ust.7 i 13 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017r. poz.59 z późn.zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Mam zatrudnionego nauczyciela w wymiarze 19/21 etatu, czy w związku z tym może realizować zajęcia w ciągu 4 dni w tygodniu?
- Pytania dotyczą monitoringu wizyjnego:
1. Czy ośrodek rewalidacyjno-wychowawczy, który jest jednostką prowadzoną przez fundację i realizującą edukację dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej podlega pod Ministra Edukacji Narodowej? Chodzi mi w tym wypadku o regulacje dotyczące monitoringu wizyjnego, opisane w art. 108a stawy prawo oświatowe. Czy opisana tam procedura wdrożenia monitoringu dotyczy również tej placówki?
2. Czy szkoła podstawowa, która powstała w wyniku przekształcenia po wygaszanym gimnazjum, a która jako gimnazjum posiadała monitoring wizyjny musi również od początku występować do organu prowadzącego szkołę oraz do wszystkich podmiotów szkoły i wprowadzić niejako od nowa monitoring? Czy należy traktować to jako stan zastany? Dodam, że od tego momentu przekształcenia szkoły jednej w drugą nie nastąpiły żadne zmiany w monitoringu w kontekście np. jego rozbudowy, które spowodowałyby konieczność prowadzenia konsultacji z organem prowadzącym lub uzyskiwania opinii od podmiotów szkoły.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektor szkoły, który jest przewodniczącym rady pedagogicznej opuścił posiedzenie rady pedagogicznej uzasadniając że jest zmęczony i nie będzie w dalszym posiedzeniu uczestniczył. Kto w tej sytuacji powinien podpisać protokół z obrad rady i czy posiedzenie rady pedagogicznej w takim wypadku jest ważne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń przeszedł z innej szkoły z dniem 09.03.2015r. do klasy 3, w poprzedniej szkole realizował w I semestrze przedmiot - edukacja dla bezpieczeństwa. W nowej szkole przedmiot ten realizowany jest w klasie 2 ponadto obecny plan lekcji uniemożliwia mu uczęszczanie na lekcje edb z klasą 2. Czy wobec tego może on zdawać egzamin klasyfikacyjny z II półrocza?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel ma przydzielone godziny ponadwymiarowe, razem wszystkich 1,5 etatu. Dyrektor ma do przydzielenia jeszcze godziny i tylko ten nauczyciel ma kwalifikacje do nauczania tego przedmiotu. Czy można przydzielić jeszcze godziny pomimo przekroczenia 1,5 etatu? Nauczyciel chciałby prowadzić te zajęcia.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe