Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jeżeli dyrektor szkoły zwolnił ucznia z nauki drugiego języka obcego do końca etapu edukacyjnego, to czy po wejściu w życie rozporządzenia MEN z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania, powinien przywrócić obowiązek nauki uczniowi, który nie spełnia warunków określonych w tym rozporządzeniu, w paragrafie 6.1.?
Przepis § 6 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz.U. z 2019 r., poz. 373) ma identyczne brzmienie, co wcześniej obowiązujący § 6 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz.U. z 2017 r., poz. 1534). Z treści pytania nie można wywnioskować, kiedy i na podstawie jakiej regulacji dyrektor zwolnił ucznia z nauki drugiego języka obcego, ponieważ wraz z wejściem w życie aktualnych przepisów wykonawczych nie zmieniły się przesłanki zwolnienia ucznia z nauki języka wynikające z poprzednich regulacji; nie wiadomo więc, czy uczeń powinien uczęszczać na zajęcia z drugiego języka.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Od września w szkole podstawowej będzie łączona klasa 0-I. Czy w związku z tym nauczyciel ma prowadzić 2 odrębne dzienniki, tzn. dziennik wychowania przedszkolnego dla uczniów realizujących zerówkę i oddzielnie dziennik lekcyjny dla klas I-III? Czy może prowadzić tylko 1 dziennik dla klas I-III i wpisać tam oddział 0?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- CZy plan pracy szkoły po zatwierdzeniu przez radę pedagogiczną(uchwałą)może stać się koncepcją szkoły???????
Czy to 2 różne dokumenty?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy mogą Państwo pomóc w opracowaniu procedur oceny i kryteriów pracy nauczyciela w/g nowych przepisów?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy jest możliwość zapoznania się z przykładowymi ankietami do przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej w Poradni P-P, wymaganie 3 (Placówka współpracuje ze środowiskiem lokalnym na rzecz wzajemnego rozwoju?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak długo należy przechowywać w szkole dokument: Plan nadzoru pedagogicznego dyrektora szkoły?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe