Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jeżeli Rada Gminy podjęła uchwałę dot. plan sieci publicznych szkół podstawowych w Gminie. W tej uchwale napisała Publiczna Szkoła Podstawowa z oddziałami przedszkolnymi. Moje pytanie czy zmieniam pieczątki i to jest nowa nazwa szkoły? Ta zmiana nazwy na co ma wpływ- proszę o odpowiedź.? Do tej pory: Publiczna Szkoła Podstawowa w której była zerówka. Czy pisząc nowy statut szkoły podstawowej zawieram w tym statucie odziały przedszkolne, a pieczątkę szkoły nie zmieniam i posługuję się nazwą: Publiczna Szkoła Podstawowa?
Samo funkcjonowanie oddziałów przedszkolnych w publicznej szkole podstawowej musi zostać uwzględnione w treści statutu szkoły podstawowej, zgodnie z wymogami art. 102 ust. 2 w zw. z ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 59. Natomiast publiczna szkoła podstawowa, w której funkcjonują oddziały przedszkolne w nazwie może, ale nie ma obowiązku, zawierania określenia „z oddziałami przedszkolnymi” (§ 1 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli, Dz.U. z 2017 r, poz. 649). Publiczna niesamorządowa szkoła podstawowa nie musi więc zmieniać nazwy, co wymagałoby w szczególności także dokonania zmiany jej aktu założycielskiego, statutu (odnośnie nazwy szkoły) i pieczątek; może posługiwać się swoją dotychczasową nazwą Publiczna Szkoła Podstawowa.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dzień dobry,jeszcze raz pozwolę sobie prosić o doprecyzowanie odpowiedzi na moje pytanie. Dziecko będzie kontynuowało zajęcia wychowawczo-rewalidacyjne w tej samej szkole (publicznej podstawowej, ogólnodostępnej, stowarzyszeniowej), w tej samej od 5 lat. JST twierdzi, że nie może nam już wypłacać dotacji, że możemy się z tym zwrócić do powiatu(?) Mama dziewczynki prosi, aby to była ta sama nauczycielka co dotychczas, ponieważ dziecko już się przyzwyczaiło; dodam, że dziewczynka ma także padaczkę, która może się w kontakcie z nową osobą pojawić,nie chodzi, nie mówi z wieloma ciężkimi dysfunkcjami.
Łączę wyrazy szacunku.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel przebywał na zwolnieniu lekarskim od 17 sierpnia 2018 r.
Od 15 lutego do 14 lipca 2019 r. przebywał na świadczeniu rehabilitacyjnym. Czy przysługuje mu urlop uzupełniający?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przedszkolu publicznym rewalidacja ruchowa może być realizowana w innym ośrodku? Przedszkole nie dysponuje salą i nie może znaleźć specjalisty do prowadzenia takich zajęć.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy pracownik księgowości mający tytuł licencjata z zakresu administracji możne pracować w bibliotece szkolnej kiedy ukończy kurs pedagogiczny i studia podyplomowe z zakresu bibliotekoznawstwo i informacja naukowa? Czy konieczne do pracy w bibliotece szkolnej (w wymiarze 10 godz) w świetle nowych przepisów potrzebny jest tytuł magistra?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Ojciec pełnoletniej uczennicy chciałby uzyskać informacje o jej frekwencji i postępach w nauce. Owy pan nie ma ograniczonych praw rodzicielskich, jest po rozwodzie, regularnie płaci bardzo wysokie świadczenie alimentacyjne. Niestety córka nie wyraziła zgody na informowanie ojca o postępach w nauce dlatego jako szkoła nie zgodziliśmy się na wydanie takiego dokumentu. Czy istnieje jakiś przepis, który umożliwiłby nam udostępnienie informacji o córce mimo braku jej zgody?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe