Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jeżeli uczeń klasy VII ma orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego (niedosłuch + upośledzenie w stopniu lekkim) i w orzeczeniu jest wskazanie o możliwości rezygnacji z nauki drugiego języka i rodzic z tej możliwości skorzystał, czy jest konieczność organistowania mu np techniki, czy z drugiego języka jest zwolniony, bez zajęć dodatkowych za język?
Na podstawie § 6 ust. 1 i 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych, Dz.U. z 2017 r., poz. 1534 dyrektor szkoły zwalnia ucznia z niepełnosprawnościami sprzężonymi z nauki drugiego języka obcego nowożytnego do końca danego etapu edukacyjnego, gdy z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wynika potrzeba zwolnienia ucznia z nauki drugiego języka obcego. Z kolei dla ucznia, który nie uczy się drugiego języka obcego nowożytnego, organizuje się zajęcia z techniki, gdy uczeń korzystający ze zwolnienia z nauki języka ma niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim – załącznik nr 1 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół, Dz.U. z 2017 r., poz. 703. Organizacja zajęć techniki nie jest przewidziana dla uczniów w innymi niepełnosprawnościami, w tym sprzężonymi. Ponieważ uczeń oprócz niepełnosprawności intelektualnej w stopniu lekkim ma również niedosłuch, nie ma obowiązku uczęszczania na dodatkowe zajęcia z techniki.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel w sierpniu otrzymał awans zawodowy nauczyciela dyplomowanego Od 1 września 2010 będzie przebywał na urlopie na poratowanie zdrowia. Czy przysługuje mu awans zawodowy i podwyżka płac od 1 września 2010 r.
- Uczeń gimnazjum skreślony z listy uchwałą RP. Jaka jest podstawa prawna uchwały ponownego przyjęcia do szkoły?(druga szansa)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Niepełnosprawne ruchowo dziecko z oddziału przedszkolnego jest cewnikowane. Szkoła nie posiada gabinetu. Tą czynność wykonuje pomoc nauczyciela, która ma dyplom opiekuna medycznego. Proszę o przepisy prawa, które pomogą stworzyć dla dziecka odpowiednie warunki np. gabinet pielęgniarski, dostosowany plac zabaw, umywalka, winda itp.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o padanie aktualnego rozporządzenia w sprawie rekrutacji do bursy na rok 2017/18, oraz wzór zarządzenia dyrektora w sprawie powołania komisji rekrutacyjnej i w sprawie określenia terminów postępowania rekrutacyjnego.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie dokumenty szkoła musi udostępnić rodzicom? Domagają się oni kserokopii wszelkich notatek, zapisków, protokołów oraz informacji o dziecku, które sporządzali nauczyciele i specjaliści na przestrzeni dwóch lat. Wszelkie te notatki (oprócz notatek służbowych np po spotkaniu z rodzicami) służyć mają stworzeniu oficjalnej informacji bądź opinii dotyczącej funkcjonowania ucznia w szkole. Nadmieniam, że na prośbę rodziców została sporządzona przez wychowawcę klasy informacja o postępach w nauce i zachowaniu ucznia oraz informacja na temat zachowania dziecka w świetlicy. Obydwie te informacje otrzymali rodzice w formie pisemnej. Odczytano im także informacje dotyczące zachowania dziecka w świetlicy szkolnej. Domagają się, kolejny raz, kopii tych nieoficjalnych notatek. W praktyce szkolnej często stosuje się "luźne", nieoficjalne zapiski nauczycieli o poszczególnych incydentach oraz zachowaniach uczniów, które później służyć mają opracowaniu oficjalnej opinii, bądź informacji na temat postępów ucznia w nauce i zachowaniu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe