Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Kiedy podejmuje się uchwały i jak powinna brzmieć ich treść?
Uchwałę podejmuje się w czasie nakazanym prawem w zależności od sprawy, której dotyczy na zebraniach rady pedagogicznej. Szczegóły powinny być opisane w regulaminie działalności rady pedagogicznej. Bowiem do kompetencji stanowiących rady pedagogicznej należy: 1) zatwierdzanie planów pracy szkoły lub placówki po zaopiniowaniu przez radę szkoły lub placówki; 2) podejmowanie uchwał w sprawie wyników klasyfikacji i promocji uczniów; 3) podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych w szkole lub placówce, po zaopiniowaniu ich projektów przez radę szkoły lub placówki; 4) ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli szkoły lub placówki; 5) podejmowanie uchwał w sprawach skreślenia z listy uczniów; 6) ustalanie sposobu wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego, w tym sprawowanego nad szkołą lub placówką przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny, w celu doskonalenia pracy szkoły lub placówki. Ponadto rada pedagogiczna ustala regulamin swojej działalności. Kompetencje stanowiące obligują radę pedagogiczną do podejmowania uchwał. Wzory treści różnych uchwał znajdują się na stronach naszego Portalu.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art. 41,42.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dyrektor szkoły opracował projekt planu finansowego na rok 2016. Organ prowadzący przyznał niewystarczające środki finansowe, nie mają one odzwierciedlenia w planie finansowym dyrektora szkoły. Relacje z organem prowadzącym są złe. Jakie narzędzia prawne ma dyrektor w ręku? W trakcie roku pieniądze są dokładane przez OP, ale na ten moment są za małe. Wystarczy negatywna opinia rady pedagogicznej? Czym taka opinia skutkuje?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przypadku prowadzenia dokumentacji związanej z przebiegiem nauczania, a także tej związanej z obsługą sekretariatu szkoły w formie elektronicznej, konieczne jest drukowanie księgi ewidencji dzieci oraz księgi uczniów? Czy może ona mieć tylko formę elektroniczną, archiwizowaną zgodnie z procedurami?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy sekretarz szkoły może podpisać odpis arkusz ocen stwierdzając, że jest kopią oryginału?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel Ukończył wydział Studiów Edukacyjnych na kierunku w zakresie pracy socjalnej i resocjalizacji i kurs kwalifikacyjny z zakresu oligofrenopedagogiki.Za zgoda kuratora była zatrudniona do 2004 roku na czas zastepstwa za nauczyciela,od 01.09.2004 miała umowe na czas okreslony do uzupełnienia kwalifikacjigdyz tyt magistra otrzymała 04.07 2005 roku.Od dnia 01.09.2005 do 31.08.2006 była zatrudniona na stanowisku nauczyciela w klasach dla dzieci z umierkowanym i znacznym uposledzeniem - w tym czasie rozp o kwalifikacjach zezwalało na zatrudnienie wtych klasach jako nauczycieli pracowników po ukończonych studiach pedagogicznych bez przedmiotu.W roku 2006 otrzymała stopień nauczyciela kontraktowego od 01.09.2006 pracuje jako nauczyciel z dziecmi z głębszą niepełnosprawnością.Czy w myśl nowego rozporządzenia nauczyciel który nie ma kwalifikacji do nauczania danego przedmiotu może byc nadal zatrudniony w szkole i prowadzić lekcje ?.Jezeli nie to w jaki sposób zmienić umowe? .Czy może wstapić na tym stanowisku na scieżkę awansu?Wg mnie ma kwalifikacje do prowadzenia zajęć w świetlicy i w internacie.Obawiam się że od poczatku została zle zatrudniona .Nie wiem jak wybrnąć z tej sytuacji bez wchodzenia na ścieżkę sądową.Reasumując Czy w chwili obecnej nauczyciel ten może spokojnie zajmować stanowisko nauczyciela dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umiarkowanym lub znacznym posiadajac magisterium w zakresie pracy socjalnej i resocjalizacyjnej i kurs oligofrenopedagogiki.Bardzo proszę o pomoc w wyjaśnieniu tej sytuacji.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie w związku z klasą sportową: 1) w paragrafie 12 rozporządzenia z 15.10.2015 w sprawie klas sportowych zapisane jest :§ 12. Uczniom oddziałów sportowych, szkół sportowych oraz szkół mistrzostwa sportowego uczącym się poza miejscem
stałego zamieszkania szkoła zapewnia w okresie pobierania nauki zakwaterowanie w internacie lub bursie oraz całodzienne
wyżywienie w pełni pokrywające ubytki energetyczne powstałe podczas zajęć sportowych, a uczniom uczącym się
w miejscu zamieszkania – jeden pełnowartościowy posiłek dziennie. Zasady odpłatności za zakwaterowanie i wyżywienie
w bursie określają przepisy w sprawie rodzajów i szczegółowych zasad działania placówek publicznych, warunków pobytu
dzieci i młodzieży w tych placówkach oraz wysokości i zasad odpłatności wnoszonej przez rodziców za pobyt ich dzieci
w tych placówkach." W związku z tym, czy szkoła ma zapewnić należy rozumieć umożliwić uczniowi skorzystanie z posiłku, za który zapłaci rodzic, czy szkoła ma obowiązek zapłacić za ten posiłek? 2) Liczba godzin szkolenia sportowego w szkole podstawowej wynosi 10 w oddziale sportowym. Czy to są godziny łączne z 4 obowiązkowymi wychowania fizycznego realizowane w wymiarze 4 godzin, czy są to dodatkowe godziny szkolenia - czyli uczeń miałby w tygodniu 14 godzin. Bardzo proszę o wyjaśnieniem tej kwestii.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe