Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Klasa IV w roku szkolnym 2020/2021 będzie liczyła 28 uczniów. Obowiązuje więc podział na języku angielskim. Czy do podziału potrzebne jest przeprowadzenie diagnozy, aby utworzyć grupę zaawansowaną i mniej zaawansowaną?
Na podstawie § 7 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 3 kwietnia 2019 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz.U. z 2019 r., poz. 639) w klasach IV-VIII szkoły podstawowej, branżowej szkole I stopnia, liceum ogólnokształcącym, technikum, branżowej szkole II stopnia i szkole policealnej podział na grupy jest obowiązkowy na obowiązkowych zajęciach z języków obcych nowożytnych w oddziałach liczących więcej niż 24 uczniów; zajęcia mogą być prowadzone w grupie oddziałowej lub międzyoddziałowej liczącej nie więcej niż 24 uczniów; przy podziale na grupy należy uwzględnić stopień zaawansowania znajomości języka obcego nowożytnego. Jednocześnie przepisy nie określają, w jaki sposób należy ustalić stopień zaawansowania znajomości języka przez uczniów, w tym nie stanowią, że konieczne jest przeprowadzenie diagnozy. W związku z tym szkoły mogą przyjąć różne metody dzielenia uczniów na grupy – przez nauczycieli na podstawie dotychczasowych ocen lub obserwacji, czy też po przeprowadzeniu sprawdzianu poziomu umiejętności językowych oraz stopnia opanowania materiału gramatyczno-leksykalnego przewidzianego programem nauczania itp. Diagnoza nie jest więc wymagana przez obowiązujące przepisy, natomiast należy kierować się wewnętrznymi regulacjami szkoły, wynikającymi np. ze statutu lub wprowadzonymi przez dyrektora.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Wzór informacji dla nauczyciela zatrudnionego w wymiarze 7/18 etatu, o zmniejszeniu liczby godzin do 4/18 etatu z powodu wygaszania gimnazjum.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie dokumenty zgodnie z przepisami prawa oświatowego należy dołączyć do kolejnych Aneksów do Arkusza Organizacyjnego Pracy Szkoły składanych do organu prowadzącego po 30 września 2017 r.?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie informacje powinien podać dyrektor szkoły Radzie Pedagogicznej do zaopiniowania projektu arkusza organizacyjnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak długo trwają wakacje nauczyciela?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Rodzic zamieszkujący teren gminy zapisał dzieci do prywatnego przedszkola poza gminą, w wakacje prywatne przedszkole ma urlop. Czy przedszkole gminne ma obowiązek przyjąć to dziecko na okres urlopu drugiego przedszkola? Rodzic z przedszkola prywatnego nie zrezygnuje, szuka tylko tymczasowego rozwiązania. Proszę o podanie podstawy prawnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe