Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Mam pytanie dotyczące kwestii tzw "zlewek" czyli pozostałości (odpadków) po posiłkach. W moim przedszkolu odbiera je gospodarz, który dla celów prywatnych hoduje trzodę. Chciała zapytać czy istnieją jakieś przepisy regulujące tą kwestię. Dodam jeszcze, że w czasie kontroli SANEPID zażądał certyfikatu lekarza weterynarii, że gospodarz może odbierać zlewki. Uprzejmie proszę o odpowiedź.
Wymogi sanitarne postępowania z odpadkami pokonsumpcyjnymi regulują zasady GHP/GMP (Dobrej Praktyki Higienicznej i Dobrej Praktyki Produkcyjnej) oraz system HACCP w danym przedszkolu. Jeśli odbiorca resztek (gospodarz) deklaruje odbiór na rzecz swoich zwierząt, rzeczywiście warto upewnić się, czy lekarz weterynarii uważa taki sposób karmienia za trafny, aby uprawdopodobnić przeznaczenie odbieranych „zlewek” i że nie są konsumowane przez ludzi.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Otrzymałam od rodzica informację o tym, że rozmawiał z wychowawczynią jego dziecka, które cierpi na padaczkę i w przypadku wystąpienia ataku wymaga interwencji w postaci podania leku. W informacji o rozmowie rodzic opisał sposób podana leku oraz upoważnił szkołę do podania go dziecku w sytuacji, gdyby u ucznia nastąpił atak padaczki („Upoważniam szkołę w razie zaistnienia ataku padaczki do podania leku dla mojego syna”). Rozumiem, że podanie tego leku jest niezbędne, ale czy wystarczy zgoda rodzica, aby nauczyciel mógł podać ten lek dziecku? Wiadomo, że im szybciej lek zostanie podany, tym mniejsze będą skutki uboczne. Dodatkowo zaznaczę, że w naszej szkole pielęgniarka szkolna jest dwa razy w tygodniu.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Kiedy nauczycielowi przysługuje dodatek za uciążliwe warunki pracy? Czy przysługuje, jeśli nauczyciel pracuje z uczniem słabosłyszącym?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Uczniowi zmieniającemu szkołę zakładamy nowy arkusz. Jak wygląda sytuacja z numeracją stron w arkuszu? Jeśli uczeń przyszedł do klasy czwartej, to czy oceny z klasy czwartej w nowej szkole wpisujemy w nowym arkuszu na stronie drugiej czy piątej? Jeżeli uczeń w trakcie nauki zmienił adres zamieszkania, czy dokonujemy korekty adresu w arkuszu ocen? Jeżeli tak, to w jaki sposób?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń zameldowany jest na stałe w miejscowości położonej poza obwodem szkoły. W trakcie nauki mieszka u cioci (w obwodzie szkoły). Jaki adres wpisać do księgi ewidencji dzieci i analogicznie do arkusza ocen?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Moje pytanie dotyczy umieszczenia przedmiotów rozszerzonych w arkuszu ocen i na świadectwie. Jak rozwiązać kwestię biologii w zakresie rozszerzonym w klasie pierwszej technikum, przy czym rozszerzenie jest oczywiście realizowane po półroczu, czyli w momencie zrealizowania obowiązkowych godzin z zakresu podstawowego? Reasumując, do półrocza uczeń realizuje biologię w zakresie podstawowym a od drugiego półrocza realizuje zakres rozszerzony.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe