Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Mam pytanie odnośnie zapisów w statucie dotyczących rady rodziców oraz samorządu uczniowskiego. Jesteśmy szkołą niepubliczną na prawach publicznych. Pytanie dotyczy zakresu kompetencji rady rodziców oraz samorządu. Jakie rozporządzenie to reguluje? Znalazłem tylko to dotyczące szkół publicznych.
Szczegółowe przepisy dotyczące funkcjonowania w/w organów szkoły znajdują się w ustawie o systemie oświaty z 7.09.1991 r. (ze zm.), dotyczą one jednak szkół publicznych.
Mogą natomiast stanowić wzór do opracowania własnych zapisów, które należy umieścić w statucie.
Podstawa prawna:
Ustawa o systemie oświaty z 7.09.1991 r. (ze zm.):
1) Rozdział 8 - Szkoły i placówki niepubliczne;
2) Art. 50. 1. W szkołach i placówkach mogą działać rady szkół i placówek.
3) Art. 53. 1. W szkołach i placówkach, z zastrzeżeniem ust. 6, działają rady rodziców, które reprezentują ogół rodziców uczniów.
4) Art. 55. 1. W szkole i placówce działa samorząd uczniowski, zwany dalej "samorządem".
Rozdział 8 Szkoły i placówki niepubliczne
Art. 84. 1. Szkoła lub placówka działa na podstawie statutu nadanego przez osobę prowadzącą. 2. Statut szkoły lub placówki powinien określać:
1) nazwę, typ szkoły lub cel placówki oraz ich zadania;
2) osobę prowadzącą szkołę lub placówkę;
3) organy szkoły lub placówki oraz zakres ich zadań;
4) organizację szkoły lub placówki;
5) prawa i obowiązki pracowników oraz uczniów szkoły lub placówki, w tym przypadki, w których uczeń może zostać skreślony z listy uczniów szkoły lub placówki;
6) sposób uzyskiwania środków finansowych na działalność szkoły lub placówki;7) zasady przyjmowania uczniów do szkoły lub placówki.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczycielka 5 lutego 2018 r. kończy 55 lat, posiada ponad trzydziestoletni okres zatrudnienia w szkole. Czy z chwilą ukończenia 55 lat automatycznie uzyska prawo do nauczycielskiego świadczenia kompensacyjnego i będzie mogła na nie odejść, czy będzie musiała jak mówią niektórzy przepracować jeszcze miesiąc od uzyskania uprawnień do świadczenia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W związku ze zmianami prawa oświatowego jakie należy wprowadzić zmiany w statucie zespołu przedszkole SP i gimnazjum?
- Czy w Zespole Szkolno-Przedszkolnym obowiązują trzy odrębne Statuty czyli przedszkola, szkoły podstawowej i Zespołu? Proszę o wykładnię prawną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w obecnej sytuacji epidemii ciąży na nauczycielkach wychowania przedszkolnego obowiązek przygotowania diagnozy gotowości szkolnej na koniec kwietnia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Poradnia pp , na wniosek rodzica, wydała orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego na czas nauki w szkole podstawowej z uwagi na niedowidzenie znacznego stopnia(-7d,astygmatyzm)-dla ucznia klasy Isp.
W zaleceniach: zastosować kształcenie specjalne w szkole ogólnodostępnej, chłopiec powinien korzystać z podręczników z powiększonym drukiem, uwzględniać indywidualne możliwości ucznia.
Diagnoza gotowości szkolnej, obserwacja nauczycieli przedszkola oraz diagnoza wstępna w klasie I oraz diagnoza prowadzona w ppp , wskazują, że chłopiec nie przejawia trudności w uczeniu się.Jest zdolnym, bystrym dzieckiem.Na przełomie sierpień/wrzesień, na wniosek rodzica, szkoła złożyła zamówienie na podręczniki w powiększonym druku, wg informacji ze strony MEN. Otrzymaliśmy informację zwrotną, ze zamawianych podręczników nie ma w druku powiększonym. Jednocześnie rodzice zakupili zestaw obowiązujących w klasie podręczników/ogólnodostępnych. Nie skorzystali jednak z możliwości dofinansowania z puli "wyprawka szkolna"-informowani przez szkołę o takiej możliwości.
Nauczyciele podjęli próbę kopiowania kolejnych działów podręczników, kart pracy. (?)Pedagog szkolny wskazał miejsce możliwości zakupu zeszytów dla niedowidzących.
Dziecko korzysta z dowożenia autobusem szkolnym organizowanym przez organ prowadzący szkołę (zamieszkuje ok. 0,5km od szkoły).
Kto powinien decydować o wielkości czcionki i innych ważnych parametrach,np. kontrast ?
Jakie obowiązki spoczywają na szkole? Jakie działania powinniśmy podjąć w związku z powyższym? Jakie obowiązki spoczywają na rodzicach?
Z góry dziękuję za odpowiedź oraz za dotychczasowe wskazówki.Pozdrawiam.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe