Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Mam ucznia w klasie IV w szkole masowej podstawowej z orzeczeniem o niepełnosprawności intelektualnej w stopniu lekkim i objęty jest nauczaniem ind.10 godzin, są to przedmioty kluczowe, w pozostałych zajęciach bierze udział razem z klasą. Jak oceniać tego ucznia, czy skala 1-6, taka jak obowiązuje w szkole, czy ocenianie opisowe stosować?
Sposób oceniania uczniów, w tym także uczniów z niepełnosprawnościami, musi być zgodny z Wewnątrzszkolnymi Zasadami Oceniania (dawniej WSO), które zapisane są w Statucie Szkoły. Tak stanowi ustawa o systemie oświaty oraz stosowne rozporządzenie MEN w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych.
Art. 44 i ust 4 ustawy z dnia 20 lutego 2015 roku o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw, daje szkołom możliwość stosowania oceniania opisowego nie tylko na etapie edukacji wczesnoszkolnej: Począwszy od klasy 4 szkoły podstawowej, oceny bieżące oraz śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne ze wszystkich albo wybranych obowiązkowych lub dodatkowych zajęć edukacyjnych, a także śródroczna i roczna ocena klasyfikacyjna zachowania mogą być ocenami opisowymi, jeżeli statut szkoły tak przewiduje.
Zatem: Jeśli w statucie szkoły ujęto zasady oceniania opisowego – to można tak oceniać ucznia. Jeśli statut tego nie przewiduje – należy oceniać ucznia w skali 1-6.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pracuję w szkole niepublicznej. Jak wypisać ucznia ze szkoły w trakcie roku szkolnego? Rodzice mają podpisaną umowę na kształcenie z okresem wypowiedzenia 3 miesiące. Nagle zabrali dziecko ze szkoły i zapisali do innej placówki niepublicznej. Formalnie dziecko jest uczniem naszej szkoły jeszcze przez jakiś czas, choć uczęszcza już do innej szkoły. Kiedy należy przekazać arkusz ocen dziecka? Czy tamta szkoła powinna przyjąć dziecko bez dokumentów? Na jakie przepisy prawa należy się powołać? Czy dotyczą one placówek niepublicznych?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy zarządzenia/procedury dyrektora szkoły wymagają każdorazowego zwoływania zebrania rady pedagogicznej, czy można wprowadzać je bez konieczności zwoływania RP.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Do końca listopada szkoła gimnazja) ma dokonać zmian w Statucie dotyczących warunków realizacji projektów edukacyjnych, ale dla mnie zapis w rozporządzeniu jest zbyt ogólny - co należy rozumieć pod sformułowaniem "warunki"?
- Zmieniamy statut szkoły i publikujemy tekst ujednolicony z datą, od kiedy obowiązuje. Czy taka sama data musi być na wszystkich załącznikach do statutu?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy mając uzasadnione obawy o bezpieczeństwo uczniów na lekcjach (nauczyciel jest skrajnie niewydolny wychowawczo, zatrudniony niestety przez poprzednika poprzez mianowanie), mogę jako dyrektor szkoły zainstalować w klasie kamery? Czy musi to zostać sformalizowane np. zapisem w statucie szkoły.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe