Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Matka poinformowała, że córka ma padaczkę, ale nie chce przedstawić zaświadczenia lekarskiego.Co mogę zrobić jako dyrektor ? Muszę zapewnić dziecku szczególną uwagę, a nawet opracować stosowne procedury postępowania w sytuacji pojawienia sie ataku. Informacje o formie napadów mam tylko od matki. Czy mogę jakoś zmusić matkę do przekazania informacji medycznej (choćby zaświadczenia lekarskiego), czy muszę opierać się tylko na informacji ustnej od rodzica ? Znalazłam na tym portalu podobny problem i odpowiedź brzmiała: "Szkoła nie ma prawa upominać się o dokumentację lekarską. Rodzic poinformował szkołę o chorobie dziecka w zakresie, który uznał za wystarczający. Szkoła ma obowiązek ściśle współpracować z rodzicem dziecka i udzielać właściwej pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Należy także uzyskać informację od rodzica, czy są przeciwwskazania dotyczące uczestniczenia dziecka w zajęciach (np. komputerowych, wf itp.). jeśli tak - wówczas niezbędne jest zwolnienie lekarskie." Czy naprawdę mogę opierać się na informacji ustnej rodzica ???
Nie ma podstaw prawnych zmuszających rodzica do przedstawiania w szkole zaświadczenia lekarskiego o stanie zdrowia dziecka. W opisanej sytuacji dyrektor, którego rodzic poinformował ustnie o epilepsji dziecka, powinien:
1. opracować projekt procedury postępowania na wypadek pojawienia się u dziecka ataku epileptycznego;
2. zapoznać rodzica z tym projektem, wyjaśnić, że na szkole spoczywa obowiązek jej opracowania, poprosić o ewentualne uwagi i wskazania, a nawet o to, by rodzic sam skonsultował go z lekarzem dziecka;
3. spokojnie, przy każdej sposobności, rozmawiać z rodzicem o tym w jaki sposób szkoła powinna i chce wesprzeć dziecko, jakiej współpracy oczekują rodzice od szkoły, a czego oczekują nauczyciele od rodziców.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jaką liczbę godzin należy przeznaczyć na naukę języka angielskiego w oddziale przedszkolnym od września 2015? (czy 1h czyli dwa zajęcia po 30 minut?)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W zespole szkół dla młodzieży w uczą się w technikum uczniowie na podbudowie gimnazjum oraz na podbudowie szkoły podstawowej. Aktualnie obowiązują trzy rozporządzenia:
a) rozporządzenie MEN z 10.06.2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkole publicznej;
b) rozporządzenie MEN z dnia 3 grudnia 2017 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych;
c) rozporządzenie MEN z 22 lutego 2019 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych.
Rozumiem, że rozporządzenie z 2015 r. obowiązuje uczniów, którzy uczą się w technikum na podbudowie gimnazjum. Które rozporządzenie dotyczy uczniów, którzy uczą się w technikum na podbudowie szkoły podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób powinno się dzielić godziny dyrektorskie w gimnazjum, tzn. czy każda klasa powinna mieć po 1 godz. dyrektorskiej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo dziękuję za odpowiedź dotyczącą nauczania języków obcych w szkołach ponadgimnazjalnych. Niestety odpowiedź owa nie rozwiała moich wątpliwości, postaram się więc zadać pytanie inaczej. Wyobraźmy sobie, że uczeń A kończy gimnazjum ucząc się języka angielskim na poziomie IIIO, w świetle przepisów (tak to zrozumiałam) w LO kontynuuje naukę na poziomie IV1 poziom podstawowy , jeżeli kończy naukę na poziomie III 1 kontynuuje naukę na poziomie IV 1 poziom rozszerzony.
Rozumiem, że jeżli uczęń z poziomu IV1 jest bardzo słaby ( diagnoza szkolna, wyniki testu gimnazjalnego ) to może realizować treści z poziomu podstawowego ale z ilością godzin przypadającą na poziom rozszerzony ( czyli godziny z podstawy plus godziny z rozszerzenia)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie powinno być pensum za przeprowadzone zajęcia rewalidacyjne dla nauczyciela prowadzącego 24 h w oddziale przedszkolnym 1 h doradztwo zawodowe 2 h rewalidacji z dzieckiem 6-letnim i 2 h rewalidacji z uczniem klasy V. Czy zgodne z prawem jest liczenie zajęć rewalidacyjnych z pensum 25 (4/25)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe