Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Na jaki zakres działalności Niepubliczna Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna może otrzymać dotację? Czy za wydanie opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju może pobierać opłaty od rodziców?
Poradnia niepubliczna, która prowadzi wczesne wspomaganie rozwoju dziecka, otrzymuje dotację na każde dziecko w wysokości nie niższej niż kwota przewidziana na jedno dziecko objęte wczesnym wspomaganiem w części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostki samorządu terytorialnego, pod warunkiem że osoba prowadząca poda organowi udzielającemu dotację planowaną liczbę dzieci, które mają być objęte wczesnym wspomaganiem rozwoju, nie później niż do dnia 30 września roku poprzedzającego rok udzielania dotacji. Dotacja samorządowa jest przekazywana na dofinansowanie realizacji zadań poradni w zakresie kształcenia, wychowania i opieki, w tym na pokrycie wydatków bieżących (ponoszonych na działalność, w tym na wynagrodzenia, media, koszty utrzymania budynku oraz zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków opieki, obsługę administracyjną, prawną i finansową), zakup środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, obejmujących książki i inne zbiory biblioteczne, środki dydaktyczne, sprzęt sportowy i rekreacyjny, meble, pozostałe środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne o wartości nieprzekraczającej 3.500 zł (art. 90 ust. 1a i ust. 1d UoSO).
Niepubliczna poradnia może pobierać opłaty w zakresie ustalonym w statucie lub innych wewnętrznych regulacjach, np. w cenniku lub regulaminie płatności, dopuszczalne jest więc ich pobieranie od rodziców za ww. orzeczenia (art. 84 ust. 2 pkt 5 i 6 UoSO).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy na dziecko 6-letnie realizujące roczne przygotowanie przedszkolne w przedszkolu niepublicznym przysługuje wyższa dotacja niż na dziecko 3-4 letnie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podstawę prawną do zarządzenia o powołanie komisji egzaminu klasyfikacyjnego dla ucznia klasy programowo najwyższej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy zajęcia z uczniem dyslektycznym może prowadzić psycholog po kursie szkoleniowym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń realizujący obowiązek szkolny w ramach edukacji domowej (art. 37 ustawy Prawo oświatowe) zmienia szkołę. Czy konieczne jest wydanie decyzji dotyczącej wycofania zgody na edukację domową czy może fakt zmiany szkoły jest równoznaczny z tym, że decyzja „zgoda na edukację domową” wygasa automatycznie z dniem opuszczenia obecnej placówki?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Prawidłowość dopuszczenia programów i podręczników, zapis w protokole
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe