Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Na jakiej podstawie można przedłużyć o rok naukę dziecka z orzeczeniem (choroba sprzężona) w liceum ogólnokształcącym czyli z 3 lat do 4 ?
Podstawą prawną - obok posiadanego przez ucznia orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego - są dwa rozporzadzenia MEN:
- z dnia 24 lipca 2015r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U z 7 sierpnia 2015r. poz. 1113) - § 4.
- z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz. U z 22 lutego 2012 r. poz.204 z późniejszymi zmianami) - § 5 ust 1 i 2.
Decyzję o przedłużeniu danemu uczniowi etapu edukacyjnego podejmuje szkoła na wniosek: rodziców ucznia, samego pełnoletniego ucznia lub nauczycieli i specjalistów prowadzących z uczniem zajęcia. W przypadku szkoły ponadgimnazjalnej należy to uczynić do końca lutego w ostatnim roku nauki. Nie jest potrzebna opinia poradni psychologiczno-pedagogicznej. Opinię o konieczności wydłużenia cyklu edukacyjnego uczniowi wydaje Zespół do spraw planowania i koordynowania w szkole pomocy psychologiczno – pedagogicznej dla tego ucznia, który opracował i realizuje IPET. Natomiast decyzję w sprawie wydłużenia uczniowi cyklu edukacyjnego wydaje rada pedagogiczna. W dokumentacji szkolnej ucznia - w arkuszu ocen na pierwszej stronie - należy zamieścić informację o przedłużeniu etapu edukacyjnego w danym roku szkolnym. W takiej sytuacji nie wypełnia się stron przeznaczonych na oceny roczne, gdyż klasyfikacja roczna przeprowadzana w szkole jest dla ucznia z wydłużonym cyklem klasyfikacją śródroczną, a tej nie zamieszcza się w arkuszach ocen. Jedynie na pierwszej stronie arkusza ocen trzeba zamieścić adnotację o wydłużeniu etapu edukacyjnego uczniowi w danym roku szkolnym. Również w protokole rady pedagogicznej klasyfikacyjnej umieszcza się zapis informujący, którym uczniom wydłużono etap edukacyjny
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie publicznych placówek oświatowo-wychowawczych, młodzieżowych ośrodków wychowawczych, młodzieżowych ośrodków socjoterapii, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodków wychowawczych, ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych oraz placówek zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania - jest ostatnim aktem wykonawczym dotyczącym funkcjonowania ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych?
Czy obowiązuje nadal Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy jest możliwość, by uczeń uczył się drugiego języka np. hiszpańskiego poza szkołą, nie uczęszczając na zajęcia z języka np. rosyjskiego, który jest obowiązkowy w szkole?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest procedura zmiany kategorii przedszkola z ogólnodostępnego na terapeutyczne? Czy są limity jeśli chodzi o liczebność dzieci z autyzmem na jedną grupę?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy sekretarz szkoły może podpisać odpis arkusz ocen stwierdzając, że jest kopią oryginału?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel posiadający wykształcenie wyższe z tytułem magistra, ukończone studia podyplomowe: z oligofrenopedagogiki oraz z psychologii pozytywnej w edukacji i wychowaniu, wspomagania rozwoju dzieci i młodzieży ma kwalifikacje do prowadzenia zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej – terapia psychologiczna w szkole podstawowej specjalnej dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i różnymi sprzężeniami?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe