Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Na sierpniowej radzie chciałbym poruszyć temat nowego rozp. w sprawie nadzoru. Proszę o wskazówki o czym należy poinformować nauczycieli.
Z uwagi na fakt, że udział nauczycieli w prowadzeniu ewaluacji wewnętrznej jest niezbędny, należy obowiązkowo przeszkolić swoją radę pedagogiczną, najlepiej już na naradzie sierpniowej. Przykładowy zakres tematyczny szkolenia wewnętrznego może prezentować się następująco: Czas trwania ok. 1,5 godziny.
- Zapoznanie nauczycieli z nowym rozporządzeniem o nadzorze – dyrektor: prezentacja multimedialna (lub zwykła, jeżeli brak odpowiedniego sprzętu). Cel: zapoznanie z nowymi zapisami prawa oświatowego. Czas ok. 0,5 godz.
- Wymagania wobec szkół określone w załączniku do rozporządzenia - wicedyrektor lub inny nauczyciel (lider WDN) praca warsztatowa w grupach. Nauczyciele podzieleni na cztery zespoły, każdy zespół szczegółowo opracowuje jeden obszar wskazując na różnice między wymaganiami na poziom B i D. Cel: praktyczne poznanie przez nauczycieli stawianych im wymagań w zakresie poszczególnych obszarów oraz określenie różnic w wymaganiach na poszczególne poziomy. Wstępna ogólna autodiagnoza pracy szkoły. Zachęcenie zespołu do podjęcia próby spełnienia najwyższych wymagań (lub kontynuacji, jeżeli taki poziom szkoła już posiada z ukierunkowaniem na wzbogacenie oferty edukacyjnej). Czas: 20 minut na pracę w grupach i po 10 minut na prezentację wyników pracy każdej grupy- razem 1 godz.
- Dyskusja. Określenie wstępnych wniosków i wstępnie procedury przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej w bieżącym roku szkolnym. Cel: wybór zespołu (np. zespół ds. ewaluacji wewnętrznej pracy szkoły) do opracowania założeń ewaluacji w roku szkolnym 2009/2010, określenie zakresu odpowiedzialności przewodniczącego zespołu, terminu opracowania procedury ewaluacji wewnętrznej. Czas 0,5 godz.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W klasach IV-VI szkoły podstawowej wprowadzony został dodatkowy język rosyjski w wymiarze 2 godzin tygodniowo. Godziny te zostały wprowadzone decyzją organu prowadzącego (godziny OP). Nie mamy tu do czynienia z oddziałami dwujęzycznymi.
Czy rodzice mogą zrezygnować z uczęszczania na język w następnym roku szkolnym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy istnieje podstawa prawna (jeśli tak to proszę o podanie), zgodnie z którą można przedłużyć kadencję dyrektorowi szkoły samorządowej? Jeśli nie, to jakie są inne możliwości, za wyjątkiem konkursu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Cztery lata temu, z inicjatywy rodziców, powstała rada szkoły. Od początku swojego istnienia był to praktycznie tzw. "martwy twór", gdyż nie podejmował żadnych konkretnych działań na rzecz społeczności szkolnej. W minionym roku szkolnym nie spotkał się na żadnym posiedzeniu, więc członkowie rady chcieli jej rozwiązania. Na początku tego roku szkolnego rada pedagogiczna podjęła decyzję o rozwiązaniu rady szkoły przy całkowitej aprobacie członków prezydium Rady Rodziców. Równocześnie usunięto rozdział dotyczący rady szkoły w znowelizowanym statucie szkoły. Czy były to działania zgodne z prawem? Niestety, jeden z rodziców (skonfliktowany z nauczycielami i rodzicami) chce wystąpić z wnioskiem o powołanie nowej rady szkoły i liczy na zostanie jej członkiem. Czy dyrektor szkoły może odmówić powołania nowej rady szkoły w sytuacji gdy wszyscy nauczyciele i członkowie prezydium rady rodziców są przeciwni i odmawiają współpracy z tym skonfliktowanym rodzicem? Czy nauczyciele mogą odmówić członkostwa w rady szkoły i co w takim przypadku ma zrobić dyrektor?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Po klasyfikacji rocznej trzy klasy drugie zostały jako kilkunastoosobowe. Czy rada pedagogiczna podejmuje rozwiązanie jednej z tych klas w formie uchwały i utworzenie dwóch, 25 i 26 osobowych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W szkole są dwa oddziały przedszkolne 4i 5 latki oraz 6-latki. Rodzic podjął pracę i prosi o zapisanie dziecka 4 - letniego. Szkoła dysponuje wolnym miejscem w grupie 6- latków. Czy można przyjąć dziecko (w grupie są dzieci z sąsiedztwa). Rodzicowi bardzo zależy, proszę o pomoc w podjęciu decyzji.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe