Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Na sierpniowej radzie chciałbym poruszyć temat nowego rozp. w sprawie nadzoru. Proszę o wskazówki o czym należy poinformować nauczycieli.
Z uwagi na fakt, że udział nauczycieli w prowadzeniu ewaluacji wewnętrznej jest niezbędny, należy obowiązkowo przeszkolić swoją radę pedagogiczną, najlepiej już na naradzie sierpniowej. Przykładowy zakres tematyczny szkolenia wewnętrznego może prezentować się następująco: Czas trwania ok. 1,5 godziny.
- Zapoznanie nauczycieli z nowym rozporządzeniem o nadzorze – dyrektor: prezentacja multimedialna (lub zwykła, jeżeli brak odpowiedniego sprzętu). Cel: zapoznanie z nowymi zapisami prawa oświatowego. Czas ok. 0,5 godz.
- Wymagania wobec szkół określone w załączniku do rozporządzenia - wicedyrektor lub inny nauczyciel (lider WDN) praca warsztatowa w grupach. Nauczyciele podzieleni na cztery zespoły, każdy zespół szczegółowo opracowuje jeden obszar wskazując na różnice między wymaganiami na poziom B i D. Cel: praktyczne poznanie przez nauczycieli stawianych im wymagań w zakresie poszczególnych obszarów oraz określenie różnic w wymaganiach na poszczególne poziomy. Wstępna ogólna autodiagnoza pracy szkoły. Zachęcenie zespołu do podjęcia próby spełnienia najwyższych wymagań (lub kontynuacji, jeżeli taki poziom szkoła już posiada z ukierunkowaniem na wzbogacenie oferty edukacyjnej). Czas: 20 minut na pracę w grupach i po 10 minut na prezentację wyników pracy każdej grupy- razem 1 godz.
- Dyskusja. Określenie wstępnych wniosków i wstępnie procedury przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej w bieżącym roku szkolnym. Cel: wybór zespołu (np. zespół ds. ewaluacji wewnętrznej pracy szkoły) do opracowania założeń ewaluacji w roku szkolnym 2009/2010, określenie zakresu odpowiedzialności przewodniczącego zespołu, terminu opracowania procedury ewaluacji wewnętrznej. Czas 0,5 godz.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Zgodnie z UoSO "Art16.4. Decyzję w sprawie odroczenia obowiązku szkolnego podejmuje dyrektor publicznej szkoły podstawowej, w obwodzie której dziecko mieszka, po zasięgnięciu opinii poradni psychologiczno -pedagogicznej." Czy dyrektor szkoły może wydać decyzję odmowną (nie odroczyć obowiązku szkolnego), mimo opinii z ppp w sprawie odroczenia? Innymi słowy- rodzic dostaje z poradni opinię, że dziecko nie osiągnęło gotowości szkolnej, a dyrektor szkoły nie odracza tego obowiązku i dziecko musi iść do I klasy.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pracuje u mnie w przedszkolu niepublicznym nauczyciel będący jednocześnie dyrektorem ds. pedagogicznych, który ukończył studium pedagogiczne o specjalności edukacja wczesnoszkolna. W związku z chęcią poszerzania swoich kwalifikacji - w tym roku osoba ta ukończyła studia wyższe (licencjat) z pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Studia magisterskie natomiast chciałaby zrobić już z innej specjalności, np. logopedia, oligofrenopedagogika lub terapia pedagogiczna, co bardzo by się przydało w naszym przedszkolu. Uczelnia, na której studiowała ta Pani upiera się, że w związku ze zmianą przepisów nie ma możliwości robić magisterki z innej specjalności, konieczna jest kontynuacja pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej, a dopiero potem, na studiach podyplomowych można zrobić wspomniane kierunki. Wydaje mi się nonsensem studiowanie kolejnych lat kierunku, z którego już nauczyciel ma kwalifikacje uzyskane podczas studium, i których już przecież nie utraci.
Moje pytanie zatem brzmi: czy nauczycielka może kontynuować studia na magisterce z innego kierunku niż licencjat (np. logopedia lub oligofrenopedagogika) i czy tak zdobyte kwalifikacje będą zgodne z prawem oświatowym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń odszedł ze szkoły z końcem roku (w czerwcu) do innej. Rodzic odebrał papiery. W lipcu dostaliśmy informację ze szkoły, do której został przyjęty, o tym fakcie. Matka nie złożyła wniosku o wydanie odpisu arkusza ocen. A teraz mówi, że stwarzamy problemy. Czy mamy obowiązek przesłać odpis arkusza bez żadnego wniosku z jej strony? Boję się, że zostanę oskarżony o naruszenie RODO i udostępnienie danych syna bez zgody rodzica, co ta pani już wcześniej czyniła.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 3 w Mysłowicach prosi o ustosunkowanie się do następującej sytuacji dotyczącej organizacji zajęć z Wychowania do życia w rodzinie. Rodzic zadecydował, że jego dziecko nie będzie uczestniczyło w zajęciach, ale nie złożył dyrektorowi placówki stosownego pisma. Jak należy traktować nieobecności tego dziecka na zajęciach? Co dyrektor ma zrobić w tej sytuacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Spółka z o.o. prowadzi niepubliczną poradnię psychologiczno - pedagogiczną, niepubliczne przedszkole specjalistyczne, a od września planuje otworzyć niepubliczną specjalną szkołę podstawową. W przedszkolu funkcjonują oddziały: 2-3 latki, 4-5 latki i oddział 0. Do wszystkich oddziałów uczęszczają dzieci z orzeczeniem o kształceniu specjalnym. Czy spółka prowadząc jednocześnie placówkę przedszkolną i szkolną może podzielić oddział zerówkowy? W szkole prowadzić klasę łączoną 0-1 dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, a w przedszkolu 0 tylko dla dzieci z orzeczeniem o kształceniu specjalnym bez orzeczonej niepełnosprawności intelektualnej? Czy w szkole specjalnej jest możliwe prowadzenie odrębnego oddziału dla dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera nie posiadających niepełnosprawności intelektualnej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe