Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nasz uczeń posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na zagrożenie niedostosowaniem społecznym. W zaleceniach zawartych w orzeczeniu nie ma rewalidacji tylko pomoc pp - zajęcia socjoterapeutyczne. Czy zatem temu uczniowi powinno się przyznać godziny rewalidacji wynikające z posiadania orzeczenia, czy ograniczyć się do pomocy pp? I jeszcze jedno pytanie - czy pedagog szkolny lub psycholog mogą prowadzić zajęcia socjoterapeutyczne.
Zgodnie z § 6 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, Dz.U. z 2017 r., poz. 1578 dla ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na zagrożenie niedostosowaniem społecznym opracowuje się IPET, w którym m.in. ustala się formy i sposoby udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej, działania o charakterze resocjalizacyjnym, zajęcia odpowiednie ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia – w tym ewentualnie zajęcia rewalidacyjne, w zależności od potrzeb konkretnego ucznia. Pedagog szkolny oraz psycholog nie posiadają kwalifikacji do prowadzenia zajęć z socjoterapii, jeśli nie mają ukończonych studiów wyższych, studia podyplomowych, kursu kwalifikacyjnego lub zakładu kształcenia nauczycieli w zakresie resocjalizacji lub socjoterapii - § 23 ust. 2 w zw. z § 16 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, Dz.U. z 2017 r., poz. 1575.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Prawo wewnątrzszkolne zakazuje używania na lekcji telefonów, dyktafonów itp. ale uczeń i tak to robi. Nikt jednak nie potrafi dowieść jak. Mówią o tym jawnie rodzice dziecka w rozmowach z wychowawcą. Uczeń robi to za przyzwoleniem rodzica. Co mogą nauczyciele i co może zrobić w tej kwestii szkoła?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry. Moje pytanie dotyczy organizacji zajęć wychowania fizycznego.Czy w oddziale łączonym(kl.V z VI), w którym jest 14 uczniów, w tym 9 dziewczynek i 5 chłopców, należy zorganizować zajęcia oddzielnie dla chłopców, oddzielnie dla dziewczynek?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Dnia 7.05.2019r wpłynęła do dyrektora przedszkola opinia o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka wystawiona przez Poradnię Psychologiczno - Pedagogiczną, dyrektor nie otrzymał orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. Czy dyrektor ma obowiązek odnotowania tego dziecka w SIO, powołania zespołu, opracowania IPET?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Dot. zwolnienie ucznia z przedmiotu znajdującego się w ramowym planie nauczania PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO.
Czy Dyrektor Szkoły może zwolnić ucznia z obowiązku uczęszczania na obowiązkowe zajęcia znajdujące się w ramowym planie nauczania PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO w przypadku, gdy przepisy prawa dopuszczają zwolnienie ucznia z NAUKI JAZDY POJAZDEM SILNIKOWYM?
PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO to przedmiot znajdujący się w ramowym planie nauczania i stanowi cześć teoretyczną, którą należy zdać, aby uzyskać prawo jazdy danej kategorii. Przedmiot ten znajduje się w dokumentacji przebiegu nauczania (Arkusz ocen ucznia).
NAUKA JAZDY POJAZDEM SILNIKOWYM to część praktyczna znajdująca się poza ramowym planem nauczania i nie ma jej w dokumentacji przebiegu nauczania (Arkusz ocen ucznia).
W mojej ocenie, nie ma możliwości uzyskania prawa jazdy danej kategorii oraz podejścia do części praktycznej egzaminu, jazdy pojazdem silnikowym, jeśli osoba egzaminowana nie uzyska pozytywnego wyniku z części pisemnej, przepisy ruchu drogowego.
W związku z powyższym uważam, że Dyrektor Szkoły, któremu uczeń przedłożył prawo jazdy danej kategorii może zwolnić z PRZEPISÓW RUCHU DROGOWEGO I NAUKI JAZDY POJAZDEM SILNIKOWYM.
W przypadku możliwości zwolnienia ucznia z przepisów ruchu drogowego, proszę podać w jakiej formie należy uregulować procedurę zwolnienia ucznia z tych zajęć.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy po zakończeniu rekrutacji w szkole podstawowej można wpisać ucznia (przychodzącego z likwidowanej szkoły) do Księgi Ucznia z datą wakacyjną, np. czerwcową, czy lipcową. A jeżeli nie, to czy jest on uczniem naszej szkoły w tym okresie wakacyjnym tylko na podstawie karty zapisu?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe