Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczyciel kontraktowy został zatrudniony na czas nieokreślony na 9/18 etatu. W bieżącym roku szkolnym ma 6/18 etatu. Na rok szkolny 2017/2018 nie ma dla niego godzin. Z jakiego art. KN (czy jest to art. 27 ust.1 KN) należy mu się wypowiedzenie, czy przysługuje mu odprawa i w jakiej wysokości?
W opisanym przypadku rozwiązanie umowy następuje na podstawie art. 27 ust. 1 Karty Nauczyciela. Przyczyną zwolnienia nauczyciela jest brak godzin, a więc przyczyna ta leży po stronie pracodawcy a nie pracownika. W takim przypadku, o ile szkoła zatrudnia co najmniej 20 pracowników, nauczycielowi przysługiwać będzie odprawa z ustawy z 13.03.2003 r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników (art. 8 w związku z art. 10 ust. 1), w wysokości:
1) jednomiesięcznego wynagrodzenia, jeżeli pracownik był zatrudniony u danego pracodawcy krócej niż 2 lata;
2) dwumiesięcznego wynagrodzenia, jeżeli pracownik był zatrudniony u danego pracodawcy od 2 do 8 lat;
3) trzymiesięcznego wynagrodzenia, jeżeli pracownik był zatrudniony u danego pracodawcy ponad 8 lat.
W przypadku nauczycieli gimnazjów i nauczycieli szkół, w których będą prowadzone klasy gimnazjum, dla których brakuje godzin ze względu na zmiany organizacyjne powodujące wygaszenie kształcenia w gimnazjum, zastosowanie będzie miał art. 225 ustawy z 14.12.2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe, czyli przeniesienie w stan nieczynny, a w razie braku zgody nauczyciela - rozwiązanie stosunku pracy oraz obligatoryjnie odprawa, o której mowa wyżej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jestem wicedyrektorem ds.pedagogicznych, dyrektorem naczelnym jest menager bez przygotowania pedagogicznego. Proszę o informacje, jakie są kompetencje dyrektora menagera. Kto jest przewodniczącym RP, kto podpisuje uchwały RP, komu powierza się ich wykonanie, kto otwiera ścieżkę awansu zawodowego nauczycielom?
- Czy nauczyciel wspomagający możne być wychowawcą kl.IV (oddział integracyjny)?
- Jestem dyrektorem placówki nieferyjnej. W ciągu roku szkolnego jest potrzeba dokonania zmiany planu nauczania – zmniejszenie etatu nauczycielowi mianowanemu z 25/25 na 21/25 z powodu zmniejszenia godzin pracy oddziału ze względu na małą frekwencje dzieci. Jaka jest procedura takiej zmiany i czy nauczyciel może odmówić zmniejszenia etatu. A jeżeli odmówi, to co wtedy zrobić?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy na świetlicy wiejskiej prowadzonej przez ochotniczą straż pożarną mogą być zatrudnieni nauczyciele na podstawie Karty Nauczyciela? Jeżeli nie, to na jakiej podstawie i ile wynosi wymiar tygodniowej pracy? Czy pracując na stanowisku wychowawca w wymiarze 1/2 etatu należy się połowa urlopu wypoczynkowego, ile dni?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- W poradni psychologiczno-pedagogicznej tygodniowy obowiązkowy wymiar godzin zajęć pedagogów, psychologów, logopedów wynosi 20 godzin. Dotychczas wszyscy specjaliści pracowali w systemie 4 godziny przez 5 dni w tygodniu. Rada Pedagogiczna prosi o zmianę i zróżnicowanie: dla pedagogów i psychologów praca w systemie - 5 godz, 5 godz, 4 godz., 3 godz., 3 godz.; dla logopedów - tak jak dotychczas praca w systemie - 4 godziny przez 5 dni. Czy takie zróżnicowanie (uzasadnione z uwagi na specyfikę pracy różnych specjalistów) jest zgodne z prawem? CHODZI O TO CZY ZACHOWANA JEST ZASADA RÓWNOŚCI ZATRUDNIENIA. Bardzo proszę o komentarz i interpretację.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe