Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczyciel powinien kończyć 2 lata i 9 miesięcy stażu na nauczyciela mianowanego z końcem maja 2010 r. Niestety od 9 listopada 2009 r. do 4 lutego 2010 r. miał ciągłość zwolnień lekarskich. Następnie było 6 dni ferii i od 11 lutego do końca czerwca 2010 r. urlop macierzyński. Do kiedy powinnam przedłużyć mu staż?
Należy zsumować ilość dni nieprzerwanej nieobecności nauczyciela w pracy (nie wliczając ferii) i wydłużyć okres stażu o tę ilość dni.
- USTAWA z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (ze zm.)
Art. 9d.
5. W przypadku nieobecności nauczyciela w pracy z powodu czasowej niezdolności do pracy wskutek choroby, zwolnienia z obowiązku świadczenia pracy lub urlopu innego niż urlop wypoczynkowy, trwającej nieprzerwanie dłużej niż miesiąc, staż ulega przedłużeniu o czas trwania tej nieobecności. W przypadku nieobecności dłuższej niż rok nauczyciel obowiązany jest do ponownego odbycia stażu w pełnym wymiarze.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Mam pytanie dotyczące odroczenia rozpoczęcia spełniania obowiązku szkolnego. Rodzice ucznia w czerwcu 2020 r. otrzymali opinię w sprawie odroczenia rozpoczęcia obowiązku szkolnego. Matka dostarczyła opinię do przedszkola integracyjnego, do którego dziecko uczęszcza od 4. roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności, ale nie dopełniła obowiązku złożenia wniosku o odroczenie w szkole. Szkoła poszukiwała ucznia, lecz przedszkole nie podało informacji o tym, że dziecko kontynuuje naukę w placówce. W styczniu 2021 r. dyrektor przedszkola skontaktował się ze szkołą, informując o posiadanej opinii. Zgodnie z prawem dyrektor szkoły może odroczyć realizację obowiązku szkolnego do 31 sierpnia w roku, w którym dziecko kończy 7 lat. Co można zrobić w przedstawionej sytuacji? Czy dyrektor szkoły powinien wydać decyzję o odroczeniu ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielowi dyplomowanemu pełniącemu funkcję kierownika internatu można powierzyć funkcję opiekuna stażu nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans zawodowy na stopień nauczyciela mianowanego?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie podstawy prawnej z obowiązującymi przepisami do przeprowadzenia rekrutacji w bursach w roku szkolnym 2018/2019.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Poproszę o Wzór uchwały rady pedagogicznej w sprawie wyników klasyfikacji semestralnej/ rocznej uczniów
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- 1.Dyrektor przedszkola niepublicznego z oddziałami integracyjnymi, prowadzonego przez fundację ma stopień nauczyciela kontraktowego, uzyskany w 2000 roku. W l. 2001-2014 z różnych powodów nie pracował w zorganizowanych strukturach oświaty – nie miał więc możliwości kontynuowania ścieżki awansu zawodowego. W roku szkolnym 2014-15 pracował jako wychowawca grupy w przedszkolu publicznym, a w r. 2015 założył fundację i stanął na czele aktualnie kierowanej placówki. Obecnie – wobec ustabilizowania sytuacji placówki – pragnie powrócić do swego awansu zawodowego. Czy jest ku temu jakaś „dyrektorska ścieżka”, biorąc pod uwagę, że art. 9e KN mówi o drodze nauczyciela mianowanego do dyplomowanego, a w sieci można znaleźć np. odpowiedź na interpelację poselską z 2013 r, że „nauczyciel kontraktowy, któremu powierzono stanowisko dyrektora w przedszkolu niepublicznym lub w szkole niepublicznej, nie ma możliwości odbywania stażu na stopień nauczyciela mianowanego w przedszkolu niepublicznym lub w szkole niepublicznej, w którym pełni funkcję dyrektora. Ścieżka awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego pozostaje w sprzeczności z jednoczesnym pełnieniem funkcji dyrektora przedszkola lub szkoły niepublicznych. Nauczyciel kontraktowy będący dyrektorem przedszkola niepublicznego lub szkoły niepublicznej może odbywać staż na stopień nauczyciela kontraktowego lub mianowanego, jeśli podejmie dodatkowe zatrudnienie zgodnie z kwalifikacjami i w wymiarze co najmniej 1/2 etatu na stanowisku nauczyciela w innym przedszkolu lub szkole”, a z kolei w innym miejscu można przeczytać, że „Stosownie do przepisu art. 9e ust. 1 KN dyrektora szkoły, po spełnieniu określonych warunków, nie obowiązuje odbywanie stażu, bowiem dla niego równoważny z okresem stażu jest okres zatrudnienia. Jednak zastosowanie art. 9e ust. 1 KN dotyczy dyrektora, który posiada stopień nauczyciela mianowanego i chce uzyskać stopień nauczyciela dyplomowanego. W opisanym przypadku nauczyciel posiada stopień awansu nauczyciela kontraktowego, a nie mianowanego. W związku z tym, tak jak i w przypadku jakichkolwiek innych wątpliwości dotyczących awansu, wymagających rozstrzygnięcia prawnego, należy zawrócić się z prośbą o rozstrzygnięcie do organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad szkołą. Ponieważ zgodnie z przepisami art. 9 h ust. 1 pkt 1 KN nadzór nad czynnościami podejmowanymi w postępowaniu prowadzonym przez organ prowadzący o nadanie nauczycielowi stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego – sprawuje organ nadzoru pedagogicznego.”
Młoda nauczycielka, posiadająca kwalifikacje do pracy jako nauczyciel w grupie przedszkolnej jest równocześnie młodą matką „na pełnym etacie” i zwyczajnie nie jest gotowa do podjęcia ścieżki awansu zawodowego w pierwszym roku pracy. Jest przepis, / art. 10 ust. 7 „rozpoczynającą pracę w szkole” wraz z ust. 11/ który pozwala nauczycielowi zawnioskować o niestosowanie wobec niego rozdziału 3a KN, a ona zwyczajnie nie jest gotowa, a przecież nikogo nie można zmuszać, a dyrekcja nie ma nic przeciwko poczekaniu, aż nauczycielka sama dojrzeje do tej decyzji. Czy można zastosować wskazane przepisy, ale ona musi mieć umowę na czas określony? Czy wyjściem jest, że ona po prostu nie złożu planu rozwoju zawodowego, czy są tego jakieś negatywne konsekwencje? Dla niej? Dla placówki?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe