Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczyciel w klasie I SP ma przydzielone godziny dyrektorskie, prowadzi zajęcia rozwijające zdolności matematyczne, czy można to nazwać zajęciami kreatywnymi?
Zajęcia kreatywne to takie, które realizują pewne założenia. Kompetencją dyrektora jest stwierdzenie, czy treści, założenia, w szczególności metody oraz cele lub osiągnięcia założone przez nauczyciela odpowiadają tym wymogom.Metodą tą może być projekt edukacyjny.Bowiem duże znaczenie dla rozwoju młodego człowieka oraz jego sukcesów w dorosłym życiu ma nabywanie kompetencji społecznych takich jak komunikacja i współpraca w grupie, w tym w środowiskach wirtualnych, udział w projektach zespołowych lub indywidualnych oraz organizacja i zarządzanie projektami.Zastosowanie metody projektu, oprócz wspierania w nabywaniu wspomnianych wyżej kompetencji, pomaga również rozwijać u uczniów przedsiębiorczość i kreatywność oraz umożliwia stosowanie w procesie kształcenia innowacyjnych rozwiązań programowych, organizacyjnych lub metodycznych.Metoda projektu zakłada znaczną samodzielność i odpowiedzialność uczestników, co stwarza uczniom warunki do indywidualnego kierowania procesem uczenia się. Wspiera integrację zespołu klasowego, w którym uczniowie, dzięki pracy w grupie, uczą się rozwiązywania problemów, aktywnego słuchania, skutecznego komunikowania się, a także wzmacniają poczucie własnej wartości. Metoda projektu wdraża uczniów do planowania oraz organizowania pracy, a także dokonywania samooceny. Projekty swoim zakresem mogą obejmować jeden lub więcej przedmiotów. Pozwalają na współdziałanie szkoły ze środowiskiem lokalnym oraz na zaangażowanie rodziców uczniów.Projekty mogą być wykonywane indywidualnie lub zespołowo. Uczniowie podczas pracy nad projektami powinni mieć zapewnioną pomoc nauczyciela – opiekuna. Nauczyciele korzystający z metody projektu mogą indywidualizować techniki pracy, różnicując wymagania.Wyboru treści podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, które będą realizowane metodą projektu, może dokonywać nauczyciel samodzielnie lub w porozumieniu z uczniami.Projekt, w zależności od potrzeb, może być realizowany np. przez tydzień, miesiąc, semestr lub być działaniem całorocznym. W organizacji pracy szkoły można uwzględnić również takie rozwiązanie, które zakłada, że w określonym czasie w szkole nie są prowadzone zajęcia z podziałem na poszczególne lekcje, lecz są one realizowane metodą projektu.Przy realizacji projektu wskazane jest wykorzystywanie technologii informacyjno--komunikacyjnych.Należy zatem dokonać analizy planu pracy tych zajęć i zdecydować, czy rozwijają kreatywność uczniów.
Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (Dz.U. z 2017 r., poz. 356).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy rodzic można oddać dziecko pod opiekę innej osobie, potwierdzając ten fakt u notariusza?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka, która pracowała w naszej szkole w latach 1984-1995 zwróciła się o wystawienie duplikatu zaświadczenia o liczbie przysługujących świadectw rekompensacyjnych za lata 1991-1992.
Taki dokument jest jej niezbędny, ponieważ przechodzi na emeryturę.
Są to odległe lata. Szukałam kopi dokumentu, nigdzie nie znalazłam.
Po rozmowie z pracownikami, którzy pracowali ww. latach w szkole i otrzymali „Zaświadczenie o przysługujących świadectwach rekompensacyjnych”- składali je w banku, na podstawie którego bank wypłacał należne pieniądze.
W szkole nie ma kopi ww. zaświadczenia, a pracownik który je otrzymał musiał zostawić w banku.
Jak mam postąpić, jeśli nie mam żadnego dokumentu, na podstawie którego można wystawić duplikat?
Posiadam tylko listę, na której widnieje jej nazwisko oraz liczba przyznanych świadectw rekompensacyjnych.
Czy na podstawie posiadanej listy mogę wystawić jej zaświadczenie o przyznanych świadectwach rekompensacyjnych?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jaka najwyższa kwota może widnieć na fakturze za zakup wyposażenia placówki (kąciki dla dzieci, zabawki, gry) w przedszkolu niepublicznym?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wzór pisma do organu prowadzącego w sprawie wydania opinii na temat powołanego, od września 2011 roku, wicedyrektora szkoły.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy szkoła podstawowa zobligowana jest do zorganizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim, gdy ukończy on 16 lat? Jeśli tak, do którego roku życia zapewnia te zajęcia w szkole podstawowej?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe