Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczyciel zwrócił się z prośbą o udostępnienie księgi protokołów sprzed kilku lat. Skoro jest to dokument archiwalny, czy mam postępować według procedur instrukcji organizacji i zakresu działania składnicy akt?
Tak, dyrektor korzysta z procedur obowiązujących w szkole. Najważniejsze akty prawne regulujące postępowanie z dokumentacją: 1. art. 6 ust. 1 i 2 Ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (ze zm.); 2. § 3 ust. 3-6 Rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 16 września 2002 r. w sprawie postępowania z dokumentacją, zasad jej klasyfikowania i kwalifikowania oraz zasad i trybu przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych; 3. § 5 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 30 października 2006 r. w sprawie szczegółowego sposobu postępowania z dokumentami elektronicznymi ; 4. Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych; 5. Zarządzenie nr 1 Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych z dnia 5 stycznia 2011 r. w sprawie upoważnienia dyrektorów archiwów państwowych do zatwierdzania instrukcji określających zasady i tryb postępowania z dokumentacją, zmienione zarządzeniem nr 17 z dnia 21 grudnia 2012 r.; 6. Zarządzenie Nr 3 Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych z dnia 31 stycznia 2011 r. w sprawie postępowania przy zatwierdzaniu lub wprowadzaniu w porozumieniu przepisów kancelaryjnych i archiwalnych lub zmian do nich , zmienione Zarządzeniem nr 10 Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych z dnia 25 maja 2011 r.; 7. Decyzja Nr 17 Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie upoważnienia dyrektorów archiwów państwowych do dokonywania czynności dotyczących porozumienia przy wprowadzaniu jednolitych rzeczowych wykazów akt lub zmian do nich, zmieniona decyzją nr 23 z dnia 21 grudnia 2012 r.; 8. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 sierpnia 2014 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji.
W jednostkach oświatowych prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego stosuje się przepisy ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2011 r. Nr 123, poz. 698 z późn. zm.) oraz rozporządzenie Ministra Kultury z dnia 16 września 2002 r. w sprawie postępowania z dokumentacją, zasad jej klasyfikowania i kwalifikowania oraz zasad i trybu przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 167, poz. 1375), które zobowiązują do opracowania instrukcji organizacji i zakresu działania składnicy akt oraz udostępniania zarchiwizowanych dokumentów zgodnie z tą instrukcją. Na podstawie art. 36 ust. 3 ustawy dokumentacja przechowywana w składnicach akt służy potrzebom jednostek, w których składnice te zostały utworzone, a w wyjątkowych wypadkach jest ona udostępniana osobom trzecim za zezwoleniem kierownika jednostki organizacyjnej dyrektora), w której istnieje składnica akt.
W niepublicznych jednostkach oświatowych taka instrukcja jest wprowadzana na zasadzie dobrowolności.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam,
każda szkoła 6 letnia z mocy prawa staje się szkołą 8 klasową, to jaka tu mowa o akcie założycielskim- szkoła już funkcjonuje ,a prawo ma jej zapewnić przekształcenie.
Pytanie drugie:
Czy gmina może odmówić przekształcenia szkoły z sześcioletniej w ośmioletnią mowa o szkole stowarzyszeniowej?
pozdrawiam i proszę o dokładną odpowiedź
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń zsz, który porzucił pracę jako pracownik młodociany i otrzymał świadectwo pracy powinien zostać skreślony z listy uczniów szkoły.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju i korekcyjno-kompensacyjne może w przedszkolu prowadzić nauczyciel z licencjatem wychowania przedszkolnego z terapią pedagogiczną? Czy musi mieć studia magisterskie? Czy te zajęcia może również prowadzić oligofrenopedagog? Jak to było do tej pory, a jak jest w aktualnym projekcie MEN?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest podstawa prawna do zwolnienia ucznia z nauki drugiego języka obcego, który ma stwierdzoną dysleksję głęboką?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczniowi, któremu za I semestr wystawiono ocenę z zajęć w-f, a na cały drugi semestr ma zwolnienie lekarskie, wystawiamy ocenę końcoworoczną czy piszemy - zwolniony?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe