Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Od niedawna mamy dziecko z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.Wszystkie zalecenia z orzeczenia staramy się realizować . dziecko ma zalecona terapię logopedyczna i psychologiczna . rodzic nie chce wyrazic zgody na terapie psychologiczna. I w tym momencie mamy problem. Czy złożenie przez rodzica orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego jest rownoznaczne z wyrażeniem zgody na realizację wszystkich zaleceń z orzeczenia bez dodatkowej zgody rodzica? proszę o pilna odpowiedź.
Wszystko zależy od tego, z jakiego „klucza” organizuje się wspomniane zajęcia terapeutyczne.
Dla dziecka niepełnosprawnego z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego opracowuje się Indywidualny Program Edukacyjno- Terapeutyczny, w którym należy zaplanować min.:
1. indywidualne zajęcia rewalidacyjne – wynikające z rozporządzenia MEN z dnia 9 sierpnia 2017r w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 24 sierpnia 2017 poz. 1578). Udział w tych zajęciach jest obowiązkowy. Prowadzić je może wyłącznie nauczyciel z kwalifikacjami z zakresu pedagogiki specjalnej lub specjalista np. logopeda.
2. zajęcia, które są formą pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej dziecku na terenie przedszkola lub szkoły – wynikające z rozporządzenia MEN z dnia 9 sierpnia 2017r. w sprawie organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 25 sierpnia 2017 poz, 1591). Udział w tych zajęciach jest dobrowolny.
Zatem, jeśli zajęcia terapeutyczne z psychologiem są zaplanowane w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej, to rodzice mają prawo nie wyrażać zgody na uczestnictwo dziecka w tych zajęciach.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- ZFŚS. W regulaminie jest zapis, że zatwierdzanie wypłat z funduszu musi być dokonywane przez trzech członków (mam trzech, jeden przewodniczący i dwóch członków). Niestety przewodniczący jest na L4, a ja muszę koniecznie uzgodnić wypłatę świadczenia na święta. Nie ma w regulaminie zastępcy w razie choroby. Kto może go zastąpić i na jakich zasadach?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry jestem dyrektorem Prywatnego Gimnazjum "Prymus" w Kościerzynie i jednocześnie organem prowadzącym szkołę. W związku z planowanymi zmianami w oświacie od 1 września 2017 roku planuję otworzyć Prywatne Liceum Ogólnokształcące. W dniu 29.09.2016r. złożyłam wniosek z planowaną liczbą uczniów o udzielenie dotacji na 2017 rok (począwszy od września 2017r.) W październiku br. otrzymałam pozytywną opinię Kuratora Oświaty, którą wraz z pozostałymi wymaganymi dokumentami złożyłam wraz z wnioskiem o zgłoszenie do ewidencji szkół i placówek niepublicznych prowadzonych przez Starostwo. Zostałam poinformowana, że dotacja mi się nie należy mimo złożenia w terminie do 30 września 2016r. planowanej liczby uczniów, ponieważ nie złożyłam wniosku zgłoszenia do ewidencji do 30 września br. Czy w związku z tym dotacja dla nowej placówki niepublicznej o uprawieniach publicznej należy się od września 2017r. (zgłoszenie do ewidencji zostało złożone 03.11.2016r.)? Dziękuję bardzo i liczę na odpowiedź.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jaką formę zastosować, nagana czy upomnienie, dla nauczyciela za niedopilnowanie i narażenie dziecka na niebezpieczeństwo w przedszkolu?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak należy zabezpieczyć dane osobowe przekazywane do Urzędu Miasta w związku z nowymi przepisami RODO? Czy rodzice muszą napisać specjalną zgodę?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy świadczenie organizowane na własną rękę zwane "pod gruszą" są wypłacane każdego roku nauczycielom, pracownikom administracji i obsługi oraz emerytom?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe