Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Od nowego roku szkolnego do klasy pierwszej szkoły ogólnodostępnej (liceum) ma być przyjęta uczennica posiadająca orzeczenie o niepełnosprawności intelektualnej w stopniu umiarkowanym.Jaką podstawę programową powinna realizować? Czy nie powinna być w szkole specjalnej i zajęcia powinny być prowadzone przez specjalistów? Proszę o szybką odpowiedź.
Uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, wydanym ze względu na niepełnosprawność intelektualną, nie musi uczęszczać do szkoły specjalnej, a rodzice mogą wybrać dla niego szkołę ogólnodostępną – art. 127 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm. Zgodnie z art. 275 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 60 w dotychczasowym trzyletnim liceum ogólnokształcącym, stosuje się podstawę programową kształcenia ogólnego dla trzyletniego liceum ogólnokształcącego określoną w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół, Dz.U. z 2012 r., poz. 977 ze zm. W liceum uczeń realizuje podstawę programową stanowiącą załącznik nr 4 do ww. rozporządzenia, a na podstawie IPET program nauczania musi zostać dostosowany do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia - art. 127 ust. 4 PO.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W bieżącym roku szkolnym funkcjonuje młodzieżowy ośrodek wychowawczy ze szkołą podstawową, w przyszłym roku chcemy otworzyć 8 klasę młodzieżowego ośrodka socjoterapii, czy jest jakiś termin na powołanie nowej placówki. Czy można to zrobić w ciągu całego roku szkolnego
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy do prowadzenia zajęć w szkole dydaktyczno-wyrównawczych potrzebna jest pisemna zgoda rodzica?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam.
Jestem dyrektorem Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych, w skład którego wchodzą różne typy szkół: Liceum ogólnokształcące, technikum, zasadnicza szkoła zawodowa (to szkoły młodzieżowe dzienne) oraz szkołę policealną, liceum uzupełniające i liceum ogólnokształcące (szkoły zaoczne, dla dorosłych). Proszę o wyjaśnienie w sprawie statutu/-ów. Ile statutów w tej placówce powinno być? Czy wystarczy jeden statut dla całego Zespołu? Czy mają być oddzielne statuty dla szkoły dziennej i zaocznej? Czy może oddzielne dla każdego typu szkoły? Spotkałam się z różnymi informacjami na ten temat, mam sporo wątpliwości, dlatego proszę o Państwa stanowisko w tej sprawie oraz o podanie podstawy prawnej. Z góry dziękuję za pomoc.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Kwalifikacje nauczyciela: studia wyższe zawodowe 2001, licencjat z języka angielskiego, kolegium języków obcych, studia podyplomowe z EDB z ważnym kursem pierwszej pomocy – czy od 01.09.2021 może mieć zajęcia z EDB w liceum i szkole branżowej?
Do kiedy może taki nauczyciel uczyć w szkole ponadpodstawowej języka angielskiego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego realizuje w bieżącym roku szkolnym wybrane zajęcia w formie zindywidualizowanej ścieżki kształcenia. Czy nauczyciele realizujący te zajęcia z uczniem ( w grupie docelowo zgodnie z przepisami może być max 4 uczniów)ma prawo otrzymać dodatek za uciążliwe warunki pracy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe