Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Od nowego roku szkolnego do klasy pierwszej szkoły ogólnodostępnej (liceum) ma być przyjęta uczennica posiadająca orzeczenie o niepełnosprawności intelektualnej w stopniu umiarkowanym.Jaką podstawę programową powinna realizować? Czy nie powinna być w szkole specjalnej i zajęcia powinny być prowadzone przez specjalistów? Proszę o szybką odpowiedź.
Uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, wydanym ze względu na niepełnosprawność intelektualną, nie musi uczęszczać do szkoły specjalnej, a rodzice mogą wybrać dla niego szkołę ogólnodostępną – art. 127 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm. Zgodnie z art. 275 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 60 w dotychczasowym trzyletnim liceum ogólnokształcącym, stosuje się podstawę programową kształcenia ogólnego dla trzyletniego liceum ogólnokształcącego określoną w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół, Dz.U. z 2012 r., poz. 977 ze zm. W liceum uczeń realizuje podstawę programową stanowiącą załącznik nr 4 do ww. rozporządzenia, a na podstawie IPET program nauczania musi zostać dostosowany do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia - art. 127 ust. 4 PO.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W dniu 04.09.2019 r. nauczyciel nabył prawo do nagrody jubileuszowej i została mu wypłacona w tym dniu. Z dniem 01.09.2019 r. nauczyciel otrzymał dodatek za pełnienie funkcji opiekuna stażu, który został wypłacony 25.09.2019 r. z wyrównaniem od 01.09.2019 r. Naszym obowiązkiem jest wyrównanie nagrody jubileuszowej o tę kwotę opiekuna stażu. We wrześniu nauczyciel zrealizował godziny ponadwymiarowe. Czy przy wypłacaniu wyrównania nagrody jubileuszowej o składnik opiekuna stażu należy wziąć pod uwagę również średnią zrealizowanych godzin z września?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy można jednocześnie uczęszczać do szkoły średniej i do szkoły policealnej np. LO dla dorosłych i szkoła policealna dla dorosłych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy możemy przepisać uczniowi na koniec roku ocenę z wychowania fizycznego wystawioną w pierwszym półroczu, jeżeli z drugiego był zwolniony decyzją dyrektora (na podstawie zaświadczenia lekarskiego)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry. W związku z zapowiedziom organu prowadzącego o "totalnych" łączeniach klas mam pytanie: "Czy jest dopuszczalne łączenie 3 klas IV, V, VI (chłopcy i dziewczęta) na lekcjach wychowania fizycznego? Razem uczniów jest 25. W tych trzech klasach są uczniowie z 4 roczników. (2005, 2006, 2007, 2008)." Czy w takim wypadku są zachowane normy bezpieczeństwa?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy decyzją rady pedagogicznej można nie promować ucznia klasy III z orzeczeniem o kształceniu specjalnym i indywidualnym do klasy IV, gdy rodzice uważają, że dziecko nie powinno zostać w klasie III?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe