Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Od września planuję zmienić sekretarce warunki pracy. Nowe warunki: etat sekretarki, 25 godzin i sprzątaczki 15 godzin. Jak zgodnie z prawem przeprowadzić tę zmianę?
Ponieważ w pytaniu nie podano okoliczności pozwalających stwierdzić, czy taka zmiana jest korzystna dla konkretnych pracowników, czy też nie, dlatego jedynie ogólnie można wskazać, że w związku ze zmianą warunków zatrudnienia może ona nastąpić: 1) za zgodą pracowników w trybie pisemnego tzw. porozumienia zmieniającego albo 2) w trybie pisemnego wypowiedzenia zmieniającego, w którym zostanie wskazane, jakie będą nowe warunki zatrudnienia po upływie okresu wypowiedzenia, jaki obowiązuje okres wypowiedzenia i kiedy upłynie, co ponadto wymaga pouczenia, że w razie odmowy przyjęcia przez pracownika zaproponowanych warunków pracy lub płacy, umowa o pracę rozwiąże się z upływem okresu dokonanego wypowiedzenia, a jeżeli pracownik przed upływem połowy okresu wypowiedzenia nie złoży oświadczenia o odmowie przyjęcia zaproponowanych warunków, uważa się, że wyraził zgodę na te warunki (art. 29 § 4 i art. 42 w zw. z art. 36 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy, Dz. U. z 2019 r., poz. 1040).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- 1. Ile dni urlopu przysługuje nauczycielowi przedszkola przy wymiarze 13/25 tygodniowo i pracującego 4 dni w tygodniu?
2. Nauczycielka była zatrudniona w szkole na czas określony od 11.02.2019 do 31.08.2019 w wymiarze 2/18 tygodniowo. Od 21.06.2019 przebywała na zwolnieniu lekarskim do dnia porodu tj. do 17.09.2019. Czy należy wypłacić jej ekwiwalent za urlop i za ile dni ? W innej szkole jest zatrudniona na czas nieokreślony.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy w szkole publicznej prowadzonej prze organ inny niż JST. organ prowadzący może dyrektorom oraz innym osobom pełniącym stanowiska kierownicze określić czas urlopu wypoczynkowego taki sam jak nauczycielom. W regulaminie zatrudnienia oraz wynagradzania występują zapisy z Kodeksu pracy oraz nie wszystkie zapisy z Karty Nauczyciela. Czy organ możne zapis o 35 dniowym urlopie dla dyrektora zamienić np. na czas urlopu wynosi taką samą ilość jak w przypadku nauczyciel?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o doprecyzowanie, ile minut wynosi godzina pracy logopedy w szkole. Różni się w znanych mi placówkach: 45 min. 60 min, a także opcja 45 min. z uczniem+15 min. na uzupełnienie dokumentacji.
- W jakim maksymalnym terminie dyrektor musi skierować nauczyciela na badania dotyczące urlopu dla poratowania zdrowia licząc od dnia złożenia przez nauczyciela pisemnego wniosku w tym zakresie?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- W roku szkolnym 2013/2014 nauczycielka od 08.03.2014 do 06.08.2014 przebywała na zwolnieniu lekarskim. Od 07.08.2014 otrzymała urlop macierzyński, skorzystała z dodatkowego urlopu macierzyńskiego i urlopu rodzicielskiego, który trwał do 05.08.2015r. W roku szkolnym 2013/2014 wykorzystała tylko dwa tygodnie ferii zimowych. Czy po okresie urlopu rodzcielskiego tj. od 06.08.2015r mam nauczycielce udzielić uropu wypoczynkowego w wymiarze uzupełniającym 6 tygodni za rok szkolny 2013/2014 oraz 4 tygodnie i 3 dni za rok szkolny 2014/2015 zgodnie z art.66 KN.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe